Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalışma Ekonomisi | CEK 483 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATMA FİDAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FATMA FİDAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Abdülkadir Atasoy |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Emek piyasası kavramını,emek piyasası türlerini ve aktörlerini detaylı olarak incelemek ve emek piyasasındaki gelişmeleri nitel ve nicel olarak analiz etmektir. |
Dersin İçeriği | Emek piyasaları, emek arzı ve talebi, emek mobilitesi;ücretler; istihdam ve işsizlik sorununun teori ve pratikte sosyo-ekonomik açıdan incelenmesi; Sendikaların ekonomik analizi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Emek piyasalarını teorik ve reel olarak olarak tanır. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Emek piyasalarına ilişkin verileri toplar, inceler ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Sendikaların ekonomik etkilerini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Ücret teori ve politikalarını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | İstihdam ve işsizlik sorunlarını bilir ve mücadele yollarını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Türkiyedeki emek piyasası politikalarını ve uygulamalarını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Emek piyasası kavramı ve türleri | LORDOĞLU, Kuvvet, Çalışma İktisadı, Nurcan Özkaplan İle Birlikte, Der Yayınları, İstanbul, 2005 |
2 | Emek Arzı | Aysu Serdar ´´Küreselleşme Sürecinde Gelişmekte Olan Ülkelerde ve Türkiye İş Piyasaları´´, Prof. Dr. Nurhan AKÇAYLI ´ ya Armağan, syf: 285-292. |
3 | Kısa ve Uzun Dönemde Emek Talebi | LORDOĞLU, Kuvvet, Çalışma Ekonomisi, Doç. Dr. Mete Törüner ile birlikte, Anadolu Üniversitesi, Açık Öğretim Fakültesi yayını no: 467, Eskişehir, 1995 |
4 | Ücret Teori ve Politikaları | Biçerli, M. Kemal (2007), Çalışma ekonomisi, Beta Basım A.Ş., İstanbul |
5 | Eğitim Ekonomisi | Biçerli, M. Kemal (2007), Çalışma ekonomisi, Beta Basım A.Ş., İstanbul |
6 | Emek Mobilitesi | LORDOĞLU, Kuvvet, Çalışma İktisadı, Nurcan Özkaplan İle Birlikte, Der Yayınları, İstanbul, 2005 |
7 | Sendikaların Ekonomik Analizi ve Etkileri | Biçerli, M. Kemal (2004), Sendikaların Ekonomik Analizi ve İşgücü Gelirleri Üzerindeki Etkileri: Türkiye Uygulaması, Anadolu Üniversitesi yayınları No: 707, Eskişehir |
8 | Kamu ve İş Piyasaları | Biçerli, M. Kemal (2007), Çalışma ekonomisi, Beta Basım A.Ş., İstanbul |
9 | Ara sınav | |
10 | İşsizlik | Biçerli, M. Kemal (2007), Çalışma ekonomisi, Beta Basım A.Ş., İstanbul |
11 | İşsizlikle Mücadele Politikaları | Biçerli, M. Kemal (2004), İşsizlikle Mücadelede Aktif İstihdam Politikaları, Anadolu Üniversitesi yayınları No: 1563, Eskişehir. |
12 | Türkiye İşgücü Piyasasının Analizi | Biçerli, M. Kemal (2004), İşsizlikle Mücadelede Aktif İstihdam Politikaları, Anadolu Üniversitesi yayınları No: 1563, Eskişehir. |
13 | Enflasyon ve Ücretler | Biçerli, M. Kemal (2007), Çalışma ekonomisi, Beta Basım A.Ş., İstanbul |
14 | Enflasyon ve İstihdam | Biçerli, M. Kemal (2007), Çalışma ekonomisi, Beta Basım A.Ş., İstanbul |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | BİÇERLİ, M. Kemal (2007), Çalışma Ekonomisi, Beta, İstanbul. LORDOĞLU, K. (2003), Çalışma İktisadı, Der Yayınları, İstanbul. ZAİM, S. (1986), Çalışma Ekonomisi, Filiz Kitabevi, İstanbul ELLIOT, R. (1991), Karşılaştırmalı Çalışma Ekonomisi, SBF Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik ve mali gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | ||||||
1 | Ekonomik ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik ve mali gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | ||||||
2 | Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | Vergileme süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, vergileme işlemleri, Vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları, vergi uyuşmazlıkları ve beyanname düzenleme konularında temel bilgilere sahip olma | ||||||
3 | Vergileme süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, vergileme işlemleri, Vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları, vergi uyuşmazlıkları ve beyanname düzenleme konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | Kamu harcamaları ve kamu borçlanması ile ilgili konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | ||||||
4 | Kamu harcamaları ve kamu borçlanması ile ilgili konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma | ||||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | ||||||
8 | Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
10 | Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | ||||||
10 | Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |