Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Aktif Yaşlanma YBP 201 3 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. GÜLBAŞAK DİKTAŞ YERLİ
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. GÜLBAŞAK DİKTAŞ YERLİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrenciler aktif yaşlanma ile ilgili temel kavramları ayırt edeceklerdir.
Dersin İçeriği Aktif yaşlanmaya giriş, Yaşlı toplumlarda yaşlanmanın algılanması,
Basarılı yaşlanmanın kavramları, Başarlı yaşlanmanın öznel ve nesnel yanları, Yaşlılık dönemindeki yaşam tarzı, Başarlı yaşlanmanın modelleri, Başarlı yaşlanmayı kavramak ve ölçmek,
Başarlı yaşlanmaya doğru hazırlık ve sorunlar
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Aktif yaşlanma ile ilgili temel kavramları ayırt etmek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
2 Aktif ve başarılı yaşlanmanın etkenlerini tanımak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
3 Aktif ve başarılı yaşlanmanın öznel ve nesnel yanları ayırt etmek. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
4 Aktif ve başarılı yaşlanmada ulusal ve uluslararası sorunları ayırt etmek. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Yaşlı toplumlarda yaşlanmanın algılanması
3 Basarılı yaşlanmanın kavramları (sağlık, ekonomi kaynağı ve sosyal ilişkiler)
4 Basarılı yaşlanmanın kavramları (sağlık, ekonomi kaynağı ve sosyal ilişkiler)
5 Başarlı yaşlanmanın öznel yanları
6 Başarlı yaşlanmanın nesnel yanları
7 Yaşlılık dönemindeki yaşam tarzını tartışmak
8 Başarlı yaşlanmanın modelleri …Uluslararası veya Türkiye’deki örneklerden
9 Yaşlılık dönemindeki yaşam tarzını tartışmak
10 Yıl içi sınav
11 Başarlı yaşlanmayı kavramak ve ölçmek
12 Başarlı yaşlanmaya doğru hazırlık ve sorunlar (1) …. birey tarafından
13 Başarlı yaşlanmaya doğru hazırlık ve sorunlar (2) …. toplum tarafından
14 Ödev sunumları, tartışma
Kaynaklar
Ders Notu 1. Gerontology; Robert C. Atchley, Amanda S. Barusch
2. The Secret of Successful Aging; Shigeri Yamamoto
3. 2030 yılı, Olağanüstü Yaşlanmış Gelecek; Hiroko Akiyama ve diğeri
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 X
2 X
3 X
4 X
5 X
7 X
8 X
9 X
10
11
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 2 2
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 86
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,44
Dersin AKTS Kredisi 3