Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk Ruh Sağlığı | CGP 207 | 3 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çocuk ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar, çocuk ruh sağlığını etkileyen etmenler, çocukluk döneminde görülen uyum ve davranış bozuklukları, çocuklarda ruhsal sorunlar hakkında yeterlilik kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında ruh sağlığı, tanımı, önemi, tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruhsal gelişim dönemleri, çocuk ruh sağlığında etkili olan faktörleri öğrenme, çocuklarda uyum ve içe, dışa dönük davranış bozuklukların ortaya çıkmasında etkili olan faktörler, çocuklarda uyum ve içe ve dışa dönük davranış bozuklukları, çocuklarda uyum ve davranış bozuklukların örneklerle incelenmesi, çocukluk döneminde sık görülen ruhsal sorunlar, ruh sağlığını korumaya yönelik etkinlikler planlama, koruyucu ruh sağlığı gibi konular yer almaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocuk psikolojisini ve ruh sağlığını tanımlar ve önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Çocuk psikolojisini ve ruh sağlığını olumsuz etkileyen etmenleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Çocukluk dönemine özgü sorunları tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Çocuklarda uyum ve davranış sorunlarına neden olan faktörleri örneklendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Uyum ve dışa ve içe dönük davranış problemleri için çözümler sunar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Çocuklarda ruhsal bozuklukların belirtilerini tanımlar ve semptomlarını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Ruh sağlığı ile ilgili koruyucu faktörleri derler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
8 | Sorunlu durumlarda ebeveynlerle işbirliği yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, kaynakların tanıtılması, ders içeriğinden bahsedilmesi. | Yörükoğlu, A. (2002). Çocuk ruh sağlığı. Özgür yayınları, İstanbul. 4. Yalom, I. D. (2007). Okul Öncesi Çocuklarının Terapisi.Prestij Yayınları, İstanbul. |
2 | Ruh sağlığı ve çocuğun ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar, ruh sağlığının tarihsel gelişimi, Dünya’da ve Türkiye’de Çocuk Ruh Sağlığının Görünümü. | Yörükoğlu, A. (2002). Çocuk ruh sağlığı. Özgür yayınları, İstanbul. 4. Yalom, I. D. (2007). Okul Öncesi Çocuklarının Terapisi.Prestij Yayınları, İstanbul. |
3 | Ruh sağlığının önemi, özellikleri, ruh sağlığı bozukluğu kuramları, çocuk ruh sağlığında etkile olan faktörler. | Yörükoğlu, A. (2002). Çocuk ruh sağlığı. Özgür yayınları, İstanbul. 4. Yalom, I. D. (2007). Okul Öncesi Çocuklarının Terapisi.Prestij Yayınları, İstanbul. |
4 | Çocuklarda uyum ve davranış bozuklukların ortaya çıkmasında etkili olan faktörler (anne- baba tutumu, ihmal, sevgi yoksunluğu, aile içi iletişim şekli, tensel temas azlığı, şiddet) | Yörükoğlu, A. (2002). Çocuk ruh sağlığı. Özgür yayınları, İstanbul. 4. Yalom, I. D. (2007). Okul Öncesi Çocuklarının Terapisi.Prestij Yayınları, İstanbul. |
5 | Çocuklarda uyum ve davranış bozuklukların ortaya çıkmasında etkili olan faktörler (ölüm, boşanma, dünyaya yeni kardeşin gelmesi, travma) | Yörükoğlu, A. (2002). Çocuk ruh sağlığı. Özgür yayınları, İstanbul. 4. Yalom, I. D. (2007). Okul Öncesi Çocuklarının Terapisi.Prestij Yayınları, İstanbul. |
6 | Çocuklarda uyum ve davranış bozuklukların ortaya çıkmasında etkili olan faktörler (taciz, uzun süre hastalık geçirme, yaşamında ani değişiklikler) | Yörükoğlu, A. (2002). Çocuk ruh sağlığı. Özgür yayınları, İstanbul. 4. Yalom, I. D. (2007). Okul Öncesi Çocuklarının Terapisi.Prestij Yayınları, İstanbul. |
7 | Çocuklarda uyum ve dışa dönük davranışsal bozuklukların örneklerle incelenmesi | Yörükoğlu, A. (2002). Çocuk ruh sağlığı. Özgür yayınları, İstanbul. 4. Yalom, I. D. (2007). Okul Öncesi Çocuklarının Terapisi.Prestij Yayınları, İstanbul. |
8 | Çocuklarda uyum ve dışa dönük davranışsal bozuklukların örneklerle incelenmesi | Yörükoğlu, A. (2002). Çocuk ruh sağlığı. Özgür yayınları, İstanbul. 4. Yalom, I. D. (2007). Okul Öncesi Çocuklarının Terapisi.Prestij Yayınları, İstanbul. |
9 | Çocuklarda uyum ve içe dönük davranışsal bozuklukların örneklerle incelenmesi | Yörükoğlu, A. (2002). Çocuk ruh sağlığı. Özgür yayınları, İstanbul. 4. Yalom, I. D. (2007). Okul Öncesi Çocuklarının Terapisi.Prestij Yayınları, İstanbul. |
10 | Yıl içi sınav (Ara Sınav) | Yörükoğlu, A. (2002). Çocuk ruh sağlığı. Özgür yayınları, İstanbul. 4. Yalom, I. D. (2007). Okul Öncesi Çocuklarının Terapisi.Prestij Yayınları, İstanbul. |
11 | Çocuklarda uyum ve içe dönük davranışsal bozuklukların örneklerle incelenmesi. | Yörükoğlu, A. (2002). Çocuk ruh sağlığı. Özgür yayınları, İstanbul. 4. Yalom, I. D. (2007). Okul Öncesi Çocuklarının Terapisi.Prestij Yayınları, İstanbul. |
12 | Çocukluk döneminde sık görülen ruhsal sorunlar (DEHB, Depresyon, Otizm, Kaygı bozuklukları, erken başlangıç şizofreni, seçici konuşmazlık) | Yörükoğlu, A. (2002). Çocuk ruh sağlığı. Özgür yayınları, İstanbul. 4. Yalom, I. D. (2007). Okul Öncesi Çocuklarının Terapisi.Prestij Yayınları, İstanbul. |
13 | Çocuk ruh sağlığını korumaya yönelik etkinlikler | Yörükoğlu, A. (2002). Çocuk ruh sağlığı. Özgür yayınları, İstanbul. 4. Yalom, I. D. (2007). Okul Öncesi Çocuklarının Terapisi.Prestij Yayınları, İstanbul. |
14 | Çocuğun ruh sağlığını korumak için ailelere öneriler | Yörükoğlu, A. (2002). Çocuk ruh sağlığı. Özgür yayınları, İstanbul. 4. Yalom, I. D. (2007). Okul Öncesi Çocuklarının Terapisi.Prestij Yayınları, İstanbul. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Ekşi, A. Edt. (2008). Ben Hasta Değilim. Nobel Yayınevi, İstanbul. 2. Geçtan, E. (2010). Psikanaliz ve sonrası. Remzi kitapevi, İstanbul. 3. Yörükoğlu, A. (2002). Çocuk ruh sağlığı. Özgür yayınları, İstanbul. 4. Yalom, I. D. (2007). Okul Öncesi Çocuklarının Terapisi.Prestij Yayınları, İstanbul. 5. Baymur, F. (1990). Genel Psikoloji. İstanbul: İnkilap Kitapevi. Cüceloğlu, D. (1991). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitapevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 85 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |