Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar ve Oyun | CGP 114 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İSMAİL HAKKI YEMENOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı oyun etkinliklerinin bilgisayar ortamında desteklenerek çocuğun gelişimine katkı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Okul öncesi dönem, Çocuğun gelişim evreleri, Oyunun çocuk gelişimdeki katkıları, Oyun Çeşitleri, Eğitim kuramcılarının oyun hakkındaki görüşleri, Çocuk ve bilgisayar,Okul öncesi çocuğuna yönelik basit bilgisayar kullanımları,Klasik oyun ve Bilgisayar destekli oyun, Bilgisayar destekli oyun etkinliklerinin çocuk gelişimine katkıları, Bilgisayar oyun etkinliklerinin sınırlılıkları, Bilgisayar destekli oyun örnekleri, Bilgisayar destekli oyunların klasik oyun etkinliklerine katkıları, |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okul öncesi dönem,GELİŞİM,BİLGİSAYAR KULLANIMI ÇEVİRİMİ | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okul öncesi dönem | |
2 | Çocuğun gelişim evrelerin | |
3 | Oyunun çocuk gelişimdeki katkıları | |
4 | Oyun Çeşitleri | |
5 | Eğitim kuramcılarının oyun hakkındaki görüşleri | |
6 | Çocuk ve bilgisayar | |
7 | Okul öncesi çocuğuna yönelik basit bilgisayar kullanımları | |
8 | Klasik oyun ve Bilgisayar destekli oyun | |
9 | Bilgisayar destekli oyun etkinliklerinin çocuk gelişimine katkıları | |
10 | Yarıyıl içi sınav | |
11 | Bilgisayar destekli oyunların klasik oyun etkinliklerine katkıları | |
12 | Bilgisayar oyun etkinliklerinin sınırlılıkları | |
13 | Bilgisayar destekli oyun örnekleri | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1]Okul öncesi yöneticileri ve öğretmenlerinin bilgiyar destekli oyun etkinliklerine yönelik algı ve beklentileri (2006)Suat KOL, Basılmamış Yüksek lisans Tezi, SAÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | X | ||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | X | ||||||
10 | |||||||
11 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 70 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 83 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |