Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kaynaştırma Eğitimi | CGP 116 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Özel gereksinimli çocukların normal eğitim kurumlarında kaynaştırma eğitimi almaları ile ilgili bilgi ve uygulama yeterliliği kazanmak. |
Dersin İçeriği | Kaynaştırma eğitiminin amaçları, önemi ve ilkeleri; kaynaştırma eğitiminin aşamaları; kaynaştırma eğitiminin başarısını etkileyen etmenler; kaynaştırma eğitimine dahil olabilecek engel türleri ve dereceleri; normal gelişim gösteren çocuklar için düzenlenmiş eğitim ortamlarını kaynaştırmaya uyarlama; sınıf ortamında uygulanan etkinlikleri kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlama, uygulama ve değerlendirme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kaynaştırma eğitiminin amaçlarını, önemini ve ilkelerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
2 | Kaynaştırma eğitiminin aşamalarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | Kaynaştırma eğitimine dahil olabilecek engel türlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Kaynaştırma eğitimine dahil olabilecek engel derecelerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | Normal gelişim gösteren çocuklar için düzenlenmiş eğitim ortamlarını kaynaştırmaya uyarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
6 | Sınıf ortamında uygulanan etkinlikleri kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
7 | Kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlanan etkinlikleri uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
8 | Kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlanan etkinlikleri değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kaynaştırma eğitiminin amaçları, önemi ve ilkeleri | |
2 | Kaynaştırma eğitiminin aşamaları | |
3 | Kaynaştırma eğitiminin başarısını etkileyen etmenler | |
4 | Kaynaştırma eğitimine dahil olabilecek engel türleri | |
5 | Kaynaştırma eğitimine dahil olabilecek engel dereceleri | |
6 | Normal gelişim gösteren çocuklar için düzenlenmiş eğitim ortamlarını kaynaştırmaya uyarlama | |
7 | Normal gelişim gösteren çocuklar için düzenlenmiş eğitim ortamlarını kaynaştırmaya uyarlama | |
8 | Sınıf ortamında uygulanan etkinlikleri kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlama | |
9 | Sınıf ortamında uygulanan etkinlikleri kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlama | |
10 | YIL İÇİ SINAV | |
11 | Kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlanan etkinlikleri uygulama | |
12 | Kaynaştırma öğrencilerinin gereksinimlerine göre uyarlanan etkinlikleri uygulama | |
13 | Eğitim ortamında kaynaştırma öğrencilerini ve uygulanan etkinliği değerlendirme | |
14 | Eğitim ortamında kaynaştırma öğrencilerini ve uygulanan etkinliği değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
1. Ataman, A.(2005), (Ed) Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş, Gündüz yy. 2005, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | |||||||
5 | X | ||||||
6 | X | ||||||
7 | |||||||
8 | X | ||||||
9 | X | ||||||
10 | |||||||
11 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |