Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Davranış Bozuklukları CGP 217 3 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çocuklarda davranış bozuklukları hakkında bilgi sahibi olur, davranış yönetim tekniklerini kullanma ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak

Dersin İçeriği

Okul öncesi dönemde davranış bozuklukları, farklı kuramsal yaklaşımlara göre açıklanması, davranış değerlendirme; olumlu- olumsuz pekiştireç; davranış önleme ve davranış arttırma süreci; davranışı genelleme.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Okul öncesi dönemdeki davranış bozukluklarını ve farklı yaklaşımları açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
2 Davranış değerlendirmeyi kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
3 Olumlu- olumsuz pekiştireci kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
4 Olumlu ve olumsuz pekiştirmeyi açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
5 Olumsuz davranışların nasıl önleneceğini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
6 Davranış önleme ve davranış arttırma sürecini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
7 Davranışı genellemeyi kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
8 Davranış yönetimi uygulamalarında dikkat edilmesi gereken hususları kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Okul öncesi dönemi çocuklarda davranış bozukları tanımları, nedenleri, belirleyicileri,
2 Farklı kuramsal yaklaşımlara göre açıklanması,
3 Ego, savunma mekanizmaları ve bozuklukların tipleri
4 Davranış değerlendirme
5 Davranış değerlendirme
6 Davranış değerlendirme
7 Davranış değerlendirme
8 Olumlu ve olumsuz pekiştirme
9 Olumlu ve olumsuz pekiştireç
10 YIL İÇİ SINAV
11 Davranış önleme
12 Davranış önleme ve davranış arttırma süreci
13 Davranışı genelleme
14 Davranış yönetimi uygulamalarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Kaynaklar
Ders Notu

1. Özyürek, M. (2008). Problem davranışları değiştirme. Ankara: KÖK Yayıncılık

Ders Kaynakları

1. Çelikten, M. (Ed.) (2008). Yapılandırmacı yaklaşıma göre sınıf yönetimi. Ankara: ANI Yayıncılık
2. Gordon, T. (1996). E.Ö.E. Etkili öğretmenlik eğitimi. İstanbul: Sistem yayıncılık
3. Navaro, L. (1999). Gerçekten beni duyuyor musun?. İstanbul: Sistem Yayıncılık
4. Uyanık Balat, G.; Bilgin Aydın, H. (2011) Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi, Eğiten Kitap, Ankara

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 X
2 X
3 X
4 X
5 X
6 X
7
8 X
9 X
10
11
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 7 7
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 106
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,24
Dersin AKTS Kredisi 4