Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Davranış Bozuklukları | CGP 217 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çocuklarda davranış bozuklukları hakkında bilgi sahibi olur, davranış yönetim tekniklerini kullanma ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak |
Dersin İçeriği | Okul öncesi dönemde davranış bozuklukları, farklı kuramsal yaklaşımlara göre açıklanması, davranış değerlendirme; olumlu- olumsuz pekiştireç; davranış önleme ve davranış arttırma süreci; davranışı genelleme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okul öncesi dönemdeki davranış bozukluklarını ve farklı yaklaşımları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Davranış değerlendirmeyi kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Olumlu- olumsuz pekiştireci kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Olumlu ve olumsuz pekiştirmeyi açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Olumsuz davranışların nasıl önleneceğini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Davranış önleme ve davranış arttırma sürecini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Davranışı genellemeyi kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
8 | Davranış yönetimi uygulamalarında dikkat edilmesi gereken hususları kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okul öncesi dönemi çocuklarda davranış bozukları tanımları, nedenleri, belirleyicileri, | |
2 | Farklı kuramsal yaklaşımlara göre açıklanması, | |
3 | Ego, savunma mekanizmaları ve bozuklukların tipleri | |
4 | Davranış değerlendirme | |
5 | Davranış değerlendirme | |
6 | Davranış değerlendirme | |
7 | Davranış değerlendirme | |
8 | Olumlu ve olumsuz pekiştirme | |
9 | Olumlu ve olumsuz pekiştireç | |
10 | YIL İÇİ SINAV | |
11 | Davranış önleme | |
12 | Davranış önleme ve davranış arttırma süreci | |
13 | Davranışı genelleme | |
14 | Davranış yönetimi uygulamalarında dikkat edilmesi gereken hususlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Özyürek, M. (2008). Problem davranışları değiştirme. Ankara: KÖK Yayıncılık |
Ders Kaynakları |
1. Çelikten, M. (Ed.) (2008). Yapılandırmacı yaklaşıma göre sınıf yönetimi. Ankara: ANI Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X | ||||||
6 | X | ||||||
7 | |||||||
8 | X | ||||||
9 | X | ||||||
10 | |||||||
11 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |