Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okul Öncesi Dönemde Matematik Öğretimi CGP 117 1 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Matematiksel düşünmenin gelişimine katkıda bulunarak, okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematiksel kavramları kazandırmak
Dersin İçeriği Okul öncesi dönemde matematiksel düşünmenin gelişimi ve geliştirilmesi ile ilgili yaklaşımlar, matematik kavramlarının öğretilmesinde eğitim programlarında dikkate alınması gereken temel öğretim ilkeleri, okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematiksel kavramlar (sayı sayma, zıt kavramlar, örüntü, temel geometrik şekiller vb.), bu bilgileri kullanarak etkinlik örnekleri oluşturma, çocuklarda matematik dilinin kullanılması, matematik köşesinin planlanması
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Erken çocukluk eğitiminde matematik eğitiminin yeri ve önemini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
2 Okul öncesi dönemde matematiksel düşünmenin gelişimi ile ilgili yaklaşımları kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
3 Matematik köşesinin nasıl hazırlanacağını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
4 Çocuklarına yönelik matematik öğretim materyali geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
5 Okul öncesi dönmede matematik eğitiminde kullanılan etkinlikleri açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
6 Okul öncesi dönemde kazandırılabilecek temel matematiksel kavramlarını (sayı sayma, çokluk, zıt kavramlar, örüntü ve temel geometrik şekiller vb.) açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Matematiğin okul öncesinde kullanımı
2 Okul öncesi dönemde matematiksel düşünmenin gelişimi ile ilgili yaklaşımlar
3 Okul öncesi dönemde matematiksel kavram gelişimi
4 Okul öncesi dönemde sayı kavramı
5 Okul öncesi dönemde sınıflandırma, eşleştirme, karşılaştırma kavramı
6 Okul öncesi dönemde uzay, geometri ve geometrik şekiller kavramı
7 Okul öncesi dönmede matematik eğitiminde kullanılan etkinlikler: müzik, oyun
8 Okul öncesi dönmede matematik eğitiminde kullanılan etkinlikler: dil, fen ve doğa
9 Okul öncesi dönmede matematik eğitiminde kullanılan etkinlikler: kavram haritası, görsel sanat eğitimi
10 Yıl içi Sınavı
11 Okul öncesi dönmede matematik eğitiminde dramadan yararlanma
12 Matematik köşesinin planlanması
13 Matematik kavramlarını kullanarak etkinlik hazırlama
14 Matematik kavramlarını kullanarak hazırlanan etkinlikleri değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu 1. Akman, B. (2012 ) (Ed. )Okulöncesi Matematik Eğitimi, Pegem Yayıncılık, Ankara
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 X
2 X
3 X
4 X
5 X
6 X
7 X
8 X
9 X
10 X
11 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 79
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,16
Dersin AKTS Kredisi 3