Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocukları Tanıma ve Değerlendirme | CGP 111 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere daha iyi bir eğitim ve öğretim sunabilmek için onları tanımamıza yardımcı olabilecek yöntem ve materyalleri seçebilmek ve bunlar kullanarak doğru bir değerlendirme yapabilmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Çocukları tanıma ve ilkeleri, Çocukları tanıma süreci, Çocuğu tanımada kullanılacak ölçme araçlarının sahip olması gereken özellikler, Çocuğu tanımada kullanılacak ölçme araçlarını tanıma ve onlardan yararlanma |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocukları tanımanın önemini ve temel ilkelerini açıklayabilecektir | Anlatım, Tartışma, | Sınav , |
2 | Çocukları tanımanın temel amacını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Çocukları tanımanın önemini ifade eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Çocukları tanıma ve değerlendirme ile ilgili süreçleri açıklayabilecektir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
5 | Çocukları tanıma sürecinde göz önünde bulundurulması gerekli temel ilkeleri belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocukları tanımanın önemi, Çocukları tanıma ve ilkeleri. | |
2 | Çocukları tanımanın temel amacı, Çocukları tanıma süreci | |
3 | Çocukları tanıma alanları | |
4 | Çocukları tanımada kullanılan teknikler | |
5 | Çocuğu tanımada kullanılacak ölçme araçlarının sahip olması gereken özellikler | |
6 | Tanıma amacıyla elde edilen verilerin kullanım alanları ve biçimleri | |
7 | Çocuğu tanımada kullanılacak ölçme araçları | |
8 | Çocuğu tanımada kullanılacak ölçme araçları | |
9 | Gözlem tekniği | |
10 | Yarıyıl içi sınavı | |
11 | Görüşme tekniği | |
12 | Anket tekniği | |
13 | Sosyometrik teknikler | |
14 | Olay incelemesi tekniği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ceylan, A. (2002). Bireyi Tanıma Teknikleri. Eskişehir, Açıköğretim Fakültesi Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 85 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |