Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | CGP 109 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ASLAN BAĞCI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenciye öğretme teknikleriyle çocukların öğrenme süreçlerini |
Dersin İçeriği | Gelişim ve Öğrenme, Öğrenme Kuramları, Çocuklarda Öğretme Süreçleri, |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocukların öğrenim gereksinimlerinin belirlenmesine destek olmak | Anlatım, | |
2 | Öğrenme tekniklerini amacına uygun kullanacak olmak | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Etkili öğretim yöntemlerini uygulamada sınıf öğretmenine destek olmak | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Çocukların öğrenim gereksinimlerinin belirlenmesine destek olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
5 | Çocukların öğrenim gereksinimlerinin belirlenmesine destek olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, | |
6 | Çocukların öğrenim gereksinimlerinin belirlenmesine destek olmak | Tartışma, Gösterip Yaptırma, | |
7 | Çocukların öğrenim gereksinimlerinin belirlenmesine destek olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
8 | Çocukların öğrenim gereksinimlerinin belirlenmesine destek olmak | Tartışma, Beyin Fırtınası, | |
9 | Öğrenme tekniklerini amacına uygun kullanacak olmak | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
10 | Öğrenme tekniklerini amacına uygun kullanacak olmak | Sınav , | |
11 | Öğrenme tekniklerini amacına uygun kullanacak olmak | Gösteri, | Ödev, |
12 | Öğrenme tekniklerini amacına uygun kullanacak olmak | Rol Oynama, Grup Çalışması, | |
13 | Öğrenme tekniklerini amacına uygun kullanacak olmak | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | |
14 | Öğrenme tekniklerini amacına uygun kullanacak olmak | Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | |
15 | Etkili öğretim yöntemlerini uygulamada sınıf öğretmenine destek olmak | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimle ilgili temel kavramlar | |
2 | Gelişim ilgili temel kavramlar | |
3 | Öğrenme VE Öğretim | |
4 | Davranışçı ve çağrışım öğrenme kuramları | |
5 | Bilişsel- davranışçı Öğrenme kuramları | |
6 | Bilişsel Öğrenme kuramları | |
7 | Nöro fizyolojik Öğrenme kuramları | |
8 | Çocuklarda öğretme süreçleri | |
9 | Çocuklarda öğretme süreçleri | |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | Çocuklarda Öğretme Süreçleri | |
12 | Etkili Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri | |
13 | Etkili Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri | |
14 | Etkili öğretim yöntem ve tekniklerini uygulamak |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Açıkgöz, Kamile Ün (1996). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | X | ||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | X | ||||||
6 | X | ||||||
7 | |||||||
8 | X | ||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |