Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Karşılaştırmalı Kent Yönetimi UMS 504 0 3 + 0 3 7
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FERRUH TUZCUOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Selin Başcan

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, dünyadaki çeşitli kent yönetim modellerini ve bu modellerin farklı ülkelerdeki uygulama biçimlerini incelemektir.

Dersin İçeriği

Kent Olgusu, Kent Yönetim Modelleri, Kent Yönetiminin Diğer Yönetim Kurumları ile İlişkileri, Avrupa ülkelerinde kent yönetim modelleri, Amerika´da kent yönetim modelleri, Japonya´da Kent Yönetimi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kent olgusunu tanımlar. Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Kent yönetimlerinin sorunlarını tartışır. Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Avrupa devletlerindeki kent yönetim modellerini analiz eder. Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 ABD´deki kent yönetim modellerini tartışır. Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Türkiye´deki kent yönetimi ile diğer ülkelerdeki kent yönetim modellerini karşılaştırarak tartışır. Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Kent yönetiminin başarı koşullarını açıklar. Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kent Olgusu Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
2 Kent Yönetim Modelleri Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
3 Kent Yönetiminin Diğer Yönetim Kurumları ile İlişkileri Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
4 Almanya´da Kent Yönetimi Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
5 İngiltere´de Kent Yönetimi ve Büyük Londra İdaresi Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
6 Danimarka´da Kent Yönetimi Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
7 Fransa´da Kent Yönetimi Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
8 İspanya´da Kent Yönetimi Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
9 Ara Sınav
10 Japonya´da Kent Yönetimi Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
11 ABD´de Kent Yönetim Modelleri New York Modeli Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
12 ABD´de Kent Yönetim Modelleri Diğer Şehirler Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
13 Kanada´da Kent Yönetimi Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
14 Genel Bir Değerlendirme Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
Kaynaklar
Ders Notu

Keleş, R., Kentleşme Politikası, İmge Yayınevi, Ankara, 2010.
Kutlu, Ö. Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi, Çizgi Kitabevi, Konya, 2006.
Tuzcuoğlu, F. Metropoliten Yönetim, Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2003.

Ders Kaynakları

Keleş, R., Kentleşme Politikası, İmge Yayınevi, Ankara, 2010.
Kutlu, Ö. Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi, Çizgi Kitabevi, Konya, 2006.
Tuzcuoğlu, F. Metropoliten Yönetim, Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2003.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türkiye´nin yönetim yapısı, belediyelerde stratejik yönetim, kentleşme, çevre sorunları, yerel yönetim politikaları gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme
2 Kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahip olma
3 Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme
4 Ulusal ve ulusalararası düzeyde kamu yönetimi, siyaset bilimi, kamu politikaları, şehircilik, kentleşme, yerel yönetimler alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi yönetim uygulamalarını araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme
5 Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme
6 Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme
7 Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma
8 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma
9 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma
10 Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
3. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 25 25
Ödev 2 30 60
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 211
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 8,44
Dersin AKTS Kredisi 7