Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mikrobölgelendirme Yöntemleri | KDP 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Yrd.Doç.Dr. TALAS FİKRET KURNAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mevcut ve yerleşime açılması planlanan alanlardaki tüm afet risklerini büyük ölçekli haritalar üzerinde belirleme çalışmalarının öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Mikrobölgelemenin amacı, mikrobölgeleme haritalarının hazırlanması, mikrobölgeleme haritalarında kullanılan ölçütler, mikrobölgeleme haritalarının yorumlanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mikrobölgeleme kavramını tanımlar | Anlatım, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Performans Görevi, |
2 | Mikrobölgelemede kullanılan ölçütleri ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, | Sınav , Performans Görevi, |
3 | Mikrobölgeleme haritalarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikrobölgeleme kavramı | |
2 | Mikrobölgelemenin amacı ve önemi | |
3 | Mikrobölgelemede kullanılan ölçütler | |
4 | Mikrobölgelemede kullanılan ölçütler | |
5 | Mikrobölgelemede kullanılan ölçütler | |
6 | Mikrobölgeleme haritalarına bakış | |
7 | Türkiyede yapılmış mikrobölgeleme çalışmalarının incelenmesi | |
8 | Türkiyede yapılmış mikrobölgeleme çalışmalarının incelenmesi | |
9 | Türkiyede yapılmış mikrobölgeleme çalışmalarının incelenmesi | |
10 | Türkiyede yapılmış mikrobölgeleme çalışmalarının incelenmesi | |
11 | Dünyanın çeşitli bölgelerinde yapılmış mikrobölgeleme çalışmalarının incelenmesi | |
12 | Dünyanın çeşitli bölgelerinde yapılmış mikrobölgeleme çalışmalarının incelenmesi | |
13 | Dünyanın çeşitli bölgelerinde yapılmış mikrobölgeleme çalışmalarının incelenmesi | |
14 | Dünyanın çeşitli bölgelerinde yapılmış mikrobölgeleme çalışmalarının incelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Afet İşleri Genel Müdürlüğü, 2004, Belediyeler için Sismik Mikrobölgeleme El Kitabı 2. Amann P., Heil M. and Huder J. (1997). Determination of shear strength of soft lacustrine clays XIV ICSMFE, Vol. 1, Hamburg 1997, S. 507-510 3. Hardin, B. O. (1978). The Nature of Stress- Strain Behaviour of soils, Earthquake Engineering and Soil Dynamics, ASCE, Vol.1, pp. 3-90 4. Iyisan, R. (1996). Correlations between Kayma dalgası hızı and In-situ Penetration Test Results Technical Journal of Turkish Chamber of Civil Engineers, 7(2): 1187- 1199 (in Turkish). 5. Lee, S.H.H. (1990). Regression models of shear wave velocities Journal of the Chinese Institute of Engineers, (13)5:519-532 6. Siyahi, B.G. and Ansal , A. (1999). Manual for Zonation on Seismic Geoteknik Hazards, Tech. Comm. For Earthquake Eng. TC4, ISSMGE, pp. 68-70 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Kentsel Dönüşüm uygulamalarının bir kent için önemini öğrenir | X | |||||
2 | 2. Kentlerin en önemli gereksinimlerinden biri olan değişim ve dönüşüm sorunsalını değişik boyutlarıyla kavrar | ||||||
3 | 3. Kentsel Dönüşüm uygulamalarını, süreçlerini ve ortaya çıkabilecek olası sonuçlarını detaylı bir şekilde öğrenir | X | |||||
4 | 4. Sorunlara farklı bakış açılarıyla bakmayı ve özgün çözümler üretme becerisi kazandırır | X | |||||
5 | 5. Bilimsel etik değerlere verilen önemi kavrar | X | |||||
6 | 6. Kent, kentleşme ve kentsel dönüşüme ilişkin son gelişmeleri kavrar ve bu alanda güncel konuları takip etme becerisi kazandırır | X | |||||
7 | 7. Kentsel Dönüşümle ilgili bilgi üretmenin bilimsel ilkelerini öğrenir | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 168 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |