Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mikrobölgelendirme Yöntemleri KDP 516 0 3 + 0 3 7
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Yrd.Doç.Dr. TALAS FİKRET KURNAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Mevcut ve yerleşime açılması planlanan alanlardaki tüm afet risklerini büyük ölçekli haritalar üzerinde belirleme çalışmalarının öğretilmesi.
Dersin İçeriği Mikrobölgelemenin amacı, mikrobölgeleme haritalarının hazırlanması, mikrobölgeleme haritalarında kullanılan ölçütler, mikrobölgeleme haritalarının yorumlanması.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Mikrobölgeleme kavramını tanımlar Anlatım, Tartışma, Gösteri, Sınav , Performans Görevi,
2 Mikrobölgelemede kullanılan ölçütleri ayırt eder Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Sınav , Performans Görevi,
3 Mikrobölgeleme haritalarını yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Sınav , Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Mikrobölgeleme kavramı
2 Mikrobölgelemenin amacı ve önemi
3 Mikrobölgelemede kullanılan ölçütler
4 Mikrobölgelemede kullanılan ölçütler
5 Mikrobölgelemede kullanılan ölçütler
6 Mikrobölgeleme haritalarına bakış
7 Türkiyede yapılmış mikrobölgeleme çalışmalarının incelenmesi
8 Türkiyede yapılmış mikrobölgeleme çalışmalarının incelenmesi
9 Türkiyede yapılmış mikrobölgeleme çalışmalarının incelenmesi
10 Türkiyede yapılmış mikrobölgeleme çalışmalarının incelenmesi
11 Dünyanın çeşitli bölgelerinde yapılmış mikrobölgeleme çalışmalarının incelenmesi
12 Dünyanın çeşitli bölgelerinde yapılmış mikrobölgeleme çalışmalarının incelenmesi
13 Dünyanın çeşitli bölgelerinde yapılmış mikrobölgeleme çalışmalarının incelenmesi
14 Dünyanın çeşitli bölgelerinde yapılmış mikrobölgeleme çalışmalarının incelenmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1. Afet İşleri Genel Müdürlüğü, 2004, Belediyeler için Sismik Mikrobölgeleme El Kitabı
2. Amann P., Heil M. and Huder J. (1997). Determination of shear strength of soft lacustrine clays XIV ICSMFE, Vol. 1, Hamburg 1997, S. 507-510
3. Hardin, B. O. (1978). The Nature of Stress- Strain Behaviour of soils, Earthquake Engineering and Soil Dynamics, ASCE, Vol.1, pp. 3-90
4. Iyisan, R. (1996). Correlations between Kayma dalgası hızı and In-situ Penetration Test Results Technical Journal of Turkish Chamber of Civil Engineers, 7(2): 1187- 1199 (in Turkish).
5. Lee, S.H.H. (1990). Regression models of shear wave velocities Journal of the Chinese Institute of Engineers, (13)5:519-532
6. Siyahi, B.G. and Ansal , A. (1999). Manual for Zonation on Seismic Geoteknik Hazards, Tech. Comm. For Earthquake Eng. TC4, ISSMGE, pp. 68-70
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 1. Kentsel Dönüşüm uygulamalarının bir kent için önemini öğrenir X
2 2. Kentlerin en önemli gereksinimlerinden biri olan değişim ve dönüşüm sorunsalını değişik boyutlarıyla kavrar
3 3. Kentsel Dönüşüm uygulamalarını, süreçlerini ve ortaya çıkabilecek olası sonuçlarını detaylı bir şekilde öğrenir X
4 4. Sorunlara farklı bakış açılarıyla bakmayı ve özgün çözümler üretme becerisi kazandırır X
5 5. Bilimsel etik değerlere verilen önemi kavrar X
6 6. Kent, kentleşme ve kentsel dönüşüme ilişkin son gelişmeleri kavrar ve bu alanda güncel konuları takip etme becerisi kazandırır X
7 7. Kentsel Dönüşümle ilgili bilgi üretmenin bilimsel ilkelerini öğrenir X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 168
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,72
Dersin AKTS Kredisi 7