Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkiye'nin Toplumsal Yapısı UMS 515 0 3 + 0 3 7
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ZEYNEL ABİDİN KILINÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Araştırma görevlisi Onur Türkölmez

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Türkiyenin toplumsal yapısının oluşum sürecini İslam öncesi, İslami dönem ve batılılaşma dönemi çerçevesinde analiz etmektir. Bu tarihi geri plandan hareketle modern Türkiye’nin oluşumu, siyaset, eğitim, aile, kentleşme, din ve ekonomi kurumları kapsamlı bir şekilde işlenmektedir.

Dersin İçeriği

İslam öncesi Türk toplumsal yapısı, Türklerin müslümanlaşması süreci, Selçuklu ve Osmanlı toplumsal yapıları, Batılıaşma süreci ve modern Türkiye'nin toplumsal yapısı incelenmektedir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Toplumsal yapı, norm ve kurumlar hakkında bilgi edinir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
2 Türkiyenin toplumsal yapısına dair bilgi edinir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Toplumsal yapı kavramı Türkiye'nin Toplumsal Yapısı
3 birey kavramı Türkiye'nin Toplumsal Yapısı
4 aile Türkiye'nin Toplumsal Yapısı
5 norm Türkiye'nin Toplumsal Yapısı
6 Din Türkiye'nin Toplumsal Yapısı
7 siyaset Türkiye'nin Toplumsal Yapısı
8 ekonomi Türkiye'nin Toplumsal Yapısı
9 ARA SINAV
10 Suç sorunu Türkiye'nin Toplumsal Yapısı
11 Yozlaşma Türkiye'nin Toplumsal Yapısı
12 kent Türkiye'nin Toplumsal Yapısı
13 eğitim Türkiye'nin Toplumsal Yapısı
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Mehmet Zencirkıran, Türkiye'nin Toplumsal Yapısı, Dora.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türkiye´nin yönetim yapısı, belediyelerde stratejik yönetim, kentleşme, çevre sorunları, yerel yönetim politikaları gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme X
2 Kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahip olma
3 Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme X
4 Ulusal ve ulusalararası düzeyde kamu yönetimi, siyaset bilimi, kamu politikaları, şehircilik, kentleşme, yerel yönetimler alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi yönetim uygulamalarını araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme
5 Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme X
6 Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme
7 Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma X
8 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma X
9 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma X
10 Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 25
2. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödev 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 166
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,64
Dersin AKTS Kredisi 7