Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkiye´De Şehircilik ve Sorunları UMS 503 0 3 + 0 3 7
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI
Dersi Verenler Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI,
Dersin Yardımcıları

Araş. Gör. Selin BAŞCAN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrenciye Türkiye?de şehirciliğin gelişimini ve sorunlarını detaylı bir şekilde analiz etmektir. Türkiye?de şehirleşme özellikle 1950?den sonra gelişmiş, fakat bu gelişme bir takım sorunları da beraberinde getirmiştir. Gecekondulaşma bu sorunun odak noktası olarak ortaya çıkmıştır. Dolayısıyla bu ders işlenirken şehirciliğin farklı yanlarının yanı sıra özellikle sorunlu yanları ön plana çıkarılarak ele alınacaktır. Ayrıca ders bağlamında şehirciliğin sorunlarına karşı geliştirilen çözüm önerileri de analiz edilecektir.

Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kent kuramlarını ve kentleşmenin teorik temellerini yorumlar ve bunları analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Genel olarak dünyada özel olarak Türkiye?de kentleşmenin tarihi koşullarını açıklar, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Kent planlamasının kuramlarını, sürecini, yasal dayanaklarını öğrenme ve bunları bölge planlarıyla birlikte anlamlandırıp değerlendirir, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Kentsel yoksulluğun giderilmesinde merkezi hükümetin ve yerel yönetimlerin etkinliğini değerlendirir, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Doğal yıkım olayları karşısında alınabilecek tedbirleri analiz eder, bu tedbirlerin etkinliğini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Gecekondu sorunun Türkiye?deki durumunu değerlendirir, ilgili çözüm önerilerini tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dünyada ve Türkiye?de kent tarihi
2 Kent ve kentleşme kavramları
3 Türkiye?de kentleşme
4 Türkiye?de kentleşme nedenleri
5 Şehirleşme teorileri
6 Şehir planlama, imar planı
7 Bölge Gelişmesi İçin Planlama
8 Arasınav
9 Gecekondu sorunu
10 Kentsel Yoksulluk
11 Kentlileşme Sorunu
12 Kent Güvenliği Sorunu
13 Doğal yıkım olayları ve Türkiye
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

1 )Toprak, Zerrin (2008), Kent Yönetimi ve Politikası, Birleşik Matbaacılık, İzmir.
2) Keleş, Ruşen (2007), Kentleşme Politikası, İmge Kitabevi, Ankara.
3) Keleş, Ruşen (2006), Yerinden Yönetim ve Siyaset, Cem Yayınevi, İstanbul

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türkiye´nin yönetim yapısı, belediyelerde stratejik yönetim, kentleşme, çevre sorunları, yerel yönetim politikaları gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme
2 Kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahip olma
3 Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme
4 Ulusal ve ulusalararası düzeyde kamu yönetimi, siyaset bilimi, kamu politikaları, şehircilik, kentleşme, yerel yönetimler alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi yönetim uygulamalarını araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme
5 Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme
6 Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme
7 Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma
8 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma
9 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma
10 Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 25
2. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 25 25
Ödev 2 25 50
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 196
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,84
Dersin AKTS Kredisi 7