Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kent, Hemşehri ve Kültür | MIS 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHMUT KARAMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdullah ÖZÇELİK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Modern dünyada kentler toplumsal sorunları anlaşılır kılan mikrokosmoslardır. Bu nedenle kentlerde oluşan yaşam tarzları ve kültürel dönüşümleri anlamak toplumsal sorunları çözümlemek için gereklidir. |
Dersin İçeriği | Toplumsal bir sorun olarak Kent, Kent-Uygarlık ilişkisi ve kentlilik, Kentli yaşam tarzları ve kültür, Kentlerde toplumsal tabakalaşmalar ve eşitsizlikler, Kentte toplumsal dayanışma ve hemşehrilik, Kent ve toplumsal cinsiyet, Toplumsal hareketler ve Kent, Küreselleşme ve Kent |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Modernite, Uygarlık ve Kent kavramlarını bilir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Yaşam tarzı olarak Kentliliği inceler. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
3 | Kentlerdeki yapısal değişimlerin toplumsal etkilerini analiz eder. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | anliyö, Getto ve gecekondu bölgelerindeki toplumsal sorunları inceler. | Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
5 | Toplumsal hareketler ve Kent ilişkisini araştırır. | Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Kentsel dönüşüm projelerinin toplumsal etkilerini inceler. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Ödev, Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modernite, Uygarlık ve Kent | |
2 | Yaşam tarzı olarak Kentlilik | |
3 | Toplumsal bir mikrokosmos olarak Kentler | |
4 | Kentlerdeki yapısal değişimlerin toplumsal etkileri | |
5 | Kentte toplumsal tabakalaşmalar | |
6 | Banliyö, Getto ve gecekondu bölgelerindeki toplumsal sorunlar | |
7 | Anomi ve dayanışma arasında Kent | |
8 | Kent ve toplumsal cinsiyet | |
9 | Toplumsal hareketler ve Kent | |
10 | Teknoloji, hız ve kentlilik | |
11 | Kentlerde çalışma hayatı ve tüketim | |
12 | Kentsel dönüşüm projelerinin toplumsal etkileri | |
13 | Çokkültürlülük ve Kent | |
14 | Küreselleşmenin toplumsal etkileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kent, Sınıf, İktidar BİLİM VE SANAT YAYINLARI Manuel Castells Yayın Yılı: 1997 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yerel yönetimler, kentleşme, çevre sorunları, kent, siyaset ve kültür gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | ||||||
2 | Özel olarak yerel yönetimler, genelde ise kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahipolma | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | ||||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde yerel yönetimler, hizmet yöntemleri ve politikaları, şehircilik, yerel siyaset ve kültür alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi kentsel uygulama örneklerini araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | ||||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | ||||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | ||||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 2 | 25 | 50 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 171 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |