Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Topluma Hizmet Uygulamaları YBP 116 2 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. GÜLBAŞAK DİKTAŞ YERLİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerimize toplumsal duyarlılık ve farkındalık, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini desteklemek amacıyla toplumsal bilincin uygulmalı olarak kazandırılmasıdır.

Dersin İçeriği

Toplum ve toplumla ilgili kavramları benimsemek
Topluma hizmet uygulamalarının hangi alanlarda olabileceği ve bu uygulamaların öneminin dair tartışmanın yapılması
topluma hizmet anlayışı altında hedeflenen kazanımları kazandırmaya yönelik neler yapılabileceğine dair beyin fırtınasının yapılması.
Diğer disiplinlerin programında yer alan konuyla ilgili kazanımların incelenmesi ve bu kazanımları kendi alanlarının kazanımlarıyla ilişkilendirmeye dair çalışmalar yapma;
Çeşitli kurumların topluma hizmet çalışmalarının ve faaliyet alanlarının incelenmesi.

Gönüllük esasına bağlı olmak şartı iile topluma hizmet anlayışı ile uygun kurumlarda resmi izinler doğrultusundsa gönüllü olarak aktif görev almak.


Öğrencilerin bireysel ve sınıf projelrinde yer almasını sağlamak.
Kampanya ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak
Kampanya ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi
Kampanya ya da projenin süreç ve sonuçlarının raporlarına dair sunum yapılması ve topluma hizmet uygulamaları için yeni faaliyet alanlarının önerilmesi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Topluma hizmet uygulamalarını ve bunlarla ilgili kurumları açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi,
2 Okul ve sosyal çevre ilişkisini kurar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi,
3 Toplumsal sorunları fark eder bunları çözmek için çözüm yolları ortaya koymaya çalışır ve proje şeklinde tasarlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Proje / Tasarım, Performans Görevi,
4 Toplumsal sorunları fark eder bunları çözmek için çözüm yolları ortaya koymaya çalışır ve proje şeklinde tasarlayıp uygular Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
5 Farklı sosyal modelleri ve yaşantı şekillerini kavramasının artması sonucunda öğrencinin yaşantısını zenginleştiren, başkalarını düşünen bir tutum geliştirir. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
6 Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Proje / Tasarım, Performans Görevi,
7 Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Proje / Tasarım, Performans Görevi,
8 Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi,
9 Başkalarının ihtiyaçlarına cevap vermek için gönüllülük ilkesini ve bu konudaki becerilerini geliştirir Anlatım, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi,
10 Öğrenci kendindeki kazanımları farkeder Soru-Cevap, Sınav , Proje / Tasarım,
11 Proje ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi,
12 Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıların düzenlenmesini sağlar. Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi,
13 Projenin süreç ve sonuçlarını değerlendirerek raporları hazırlar ve sunar Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi,
14 Projenin süreç ve sonuçlarını değerlendirerek raporları hazırlar ve sunar Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin içeriğinin tanıtılması ve toplum ve toplumla ilgili kavramların gözden geçirilmesi
2 Topluma hizmet uygulamalarının hangi alanlarda olabileceği ve bu uygulamaların öneminin dair tartışmanın yapılması.
3 tüm öğrencilerin yer aldığı bir sınıf projesi konusu belirleyip, planlamasını hazırlmak
4 planlanan sınıf projesini uygulayıp konuyla ilgili kazanımların incelenmesi değerlendirme
5 Çeşitli kurumların topluma hizmet kurumlarının çalışmalarının ve faaliyet alanlarının incelenmesi. ve bireysel olarak bu kurumlarda gönüllü olarak yer almak için ve ya bireysel olarak hazırlanacak projenin teklif formunu hazırlaması
6 Faaliyet alanı belirlenen öğrencinin haftalık faaliyet değerlendirme takibinin yapılması
7 Faaliyet alanı belirlenen öğrencinin haftalık faaliyet değerlendirme takibinin yapılması
8 Faaliyet alanı belirlenen öğrencinin haftalık faaliyet değerlendirme takibinin yapılması
9 planlanan sınıf projesini uygulayıp konuyla ilgili kazanımların incelenmesi değerlendirmesi. Faaliyet alanı belirlenen öğrencinin haftalık faaliyet değerlendirme takibinin yapılması
10 ara sınav
11 Kampanya ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak
12 Kampanya ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak
13 Tamamlanan proje çalışmalarının süreç ve sonuç raporlarına dair dair sunumlarının yapılması
14 Tamamlanan proje çalışmalarının süreç ve sonuç raporlarına dair dair sunumlarının yapılması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanına ilişkin terimleri açıklar. X
2 Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımlarını , bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
3 Optisyenlik Programı alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. X
4 Optisyenlik Programı alanındaki temel düzeyde bilgiyi uygulayabilme yetisine sahiptir. X
5 Birey ve halk sağlığı ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir. X
6 Optisyenlik Programı alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. X
7 İşyeri ve mağaza yönetimi için gerekli bilgi, tecrübe ve nezaket kurallarına sahiptir. X
8 Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. X
9 İnsan vücudunun göz anatomisine hakim olabilmelidir. X
10 Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır. X
11 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir. X
12 Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip, göz ve el koordinasyonunu rahat kullanabilen yetkinlikte olunmalıdır. X
13 Gelişen teknolojiye ve ürünleri yakından takip ederek kendisinin ihtiyaç duyduğu yeni olanaklara ulaşmada hevesli olmalıdır. X
14 Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilmelidir. X
15 Temel optik aletler ve cihazları kusursuz bir biçimde kullanarak, gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları ve makineleri kullanabilmelidir. X
16 Göz ve görme sağlığı ve hastalıkları hakkında temel bilgilere sahip olabilmelidir. X
17 Sağlık hizmetlerinin Türkiye’de örgütlenme şeklini ve kendi disiplininin bu örgütlenme içindeki yerini anlayabilmelidir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 4 4
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 107
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,28
Dersin AKTS Kredisi 4