Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Fizik ve Geometrik Optik I OPT 108 2 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR
Dersi Verenler MURAT TEPEÇINAR, Öğr.Gör. İSMAİL HAKKI YEMENOĞLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Işığın yapısını, değişik ortamlardaki davranışını ve özelliklerini öğrenmek
Dersin İçeriği Işığın doğası ve dalga özelliği Elektromanyetik tayf Işık şiddeti ve aydınlanma Işığın değişik ortamlarda hareketi Yansıma kanunları Kırılma kanunları Işığın paralel yüzlü ortamlardan geçişi Tam yansıma Düzlem aynada görüntü oluşumu Çukur aynalarda görüntü oluşumu Tümsek aynalarda görüntü.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Fizik ve geometrik optiğin temel kavram ve prensiplerini anlayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
2 Fizik ve geometrik optiğin temel kavram ve prensiplerini anlayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
3 Düzlem yüzeylerde ve düzlem aynada görüntünün nasıl oluştuğunu öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Çeşitli optik araçların temel çalışma prensibini öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Işığın doğası ve dalga özelliği 6 Geometrik Optikte Işın Yaklaşımı
2 Elektromanyetik tayf
3 Titreşen Elektrik ve Manyetik Alanlar
4 Elektromanyetik Dalgaların Taşıdığı Enerji
5 Tanecik Modeli ve Foton
6 Geometrik Optikte Işın Yaklaşımı
7 Işığın Tam Yansıması, Işığın Kırılması
8 Beyaz Işığın Renklere Ayrılması ve Prizmalar
9 Düzgün Yansıma ve Düzlem Aynada Görüntü Oluşumu
10 Ara sınav
11 Çukur Aynalar
12 Çukur Aynalar
13 Tümsek Aynalar
14 Tümsek Aynalar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1- Korkmaz, Ş (2005), Fizik Fizik Optik Geometrik Optik. Esen Ofset Matbaacılık, İstanbul.
2- Geomtrik Optik, İhsan ÇAHA, Sertan Yayınları
3- Young, H. D., Freedman R. A. (2010) Üniversite Fiziği. Pearson Education Yayıncılık, İstanbul
4- R. A. Serway and R. J. Beichner, Fen ve Mühendislik için Fizik-I,Saunders College Publishing,2000(5.baskı)
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanına ilişkin terimleri açıklar. X
2 Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımlarını , bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
3 Optisyenlik Programı alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. X
4 Optisyenlik Programı alanındaki temel düzeyde bilgiyi uygulayabilme yetisine sahiptir. X
5 Birey ve halk sağlığı ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir. X
6 Optisyenlik Programı alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. X
7 İşyeri ve mağaza yönetimi için gerekli bilgi, tecrübe ve nezaket kurallarına sahiptir. X
8 Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. X
9 İnsan vücudunun göz anatomisine hakim olabilmelidir. X
10 Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır. X
11 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir. X
12 Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip, göz ve el koordinasyonunu rahat kullanabilen yetkinlikte olunmalıdır. X
13 Gelişen teknolojiye ve ürünleri yakından takip ederek kendisinin ihtiyaç duyduğu yeni olanaklara ulaşmada hevesli olmalıdır. X
14 Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilmelidir. X
15 Temel optik aletler ve cihazları kusursuz bir biçimde kullanarak, gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları ve makineleri kullanabilmelidir. X
16 Göz ve görme sağlığı ve hastalıkları hakkında temel bilgilere sahip olabilmelidir. X
17 Sağlık hizmetlerinin Türkiye’de örgütlenme şeklini ve kendi disiplininin bu örgütlenme içindeki yerini anlayabilmelidir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 6 6
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 112
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,48
Dersin AKTS Kredisi 4