Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizik ve Geometrik Optik I | OPT 108 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR |
Dersi Verenler | MURAT TEPEÇINAR, Öğr.Gör. İSMAİL HAKKI YEMENOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Işığın yapısını, değişik ortamlardaki davranışını ve özelliklerini öğrenmek |
Dersin İçeriği | Işığın doğası ve dalga özelliği Elektromanyetik tayf Işık şiddeti ve aydınlanma Işığın değişik ortamlarda hareketi Yansıma kanunları Kırılma kanunları Işığın paralel yüzlü ortamlardan geçişi Tam yansıma Düzlem aynada görüntü oluşumu Çukur aynalarda görüntü oluşumu Tümsek aynalarda görüntü. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fizik ve geometrik optiğin temel kavram ve prensiplerini anlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Fizik ve geometrik optiğin temel kavram ve prensiplerini anlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Düzlem yüzeylerde ve düzlem aynada görüntünün nasıl oluştuğunu öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Çeşitli optik araçların temel çalışma prensibini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Işığın doğası ve dalga özelliği 6 Geometrik Optikte Işın Yaklaşımı | |
2 | Elektromanyetik tayf | |
3 | Titreşen Elektrik ve Manyetik Alanlar | |
4 | Elektromanyetik Dalgaların Taşıdığı Enerji | |
5 | Tanecik Modeli ve Foton | |
6 | Geometrik Optikte Işın Yaklaşımı | |
7 | Işığın Tam Yansıması, Işığın Kırılması | |
8 | Beyaz Işığın Renklere Ayrılması ve Prizmalar | |
9 | Düzgün Yansıma ve Düzlem Aynada Görüntü Oluşumu | |
10 | Ara sınav | |
11 | Çukur Aynalar | |
12 | Çukur Aynalar | |
13 | Tümsek Aynalar | |
14 | Tümsek Aynalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Korkmaz, Ş (2005), Fizik Fizik Optik Geometrik Optik. Esen Ofset Matbaacılık, İstanbul. 2- Geomtrik Optik, İhsan ÇAHA, Sertan Yayınları 3- Young, H. D., Freedman R. A. (2010) Üniversite Fiziği. Pearson Education Yayıncılık, İstanbul 4- R. A. Serway and R. J. Beichner, Fen ve Mühendislik için Fizik-I,Saunders College Publishing,2000(5.baskı) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanına ilişkin terimleri açıklar. | X | |||||
2 | Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımlarını , bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
3 | Optisyenlik Programı alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. | X | |||||
4 | Optisyenlik Programı alanındaki temel düzeyde bilgiyi uygulayabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
5 | Birey ve halk sağlığı ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
6 | Optisyenlik Programı alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | İşyeri ve mağaza yönetimi için gerekli bilgi, tecrübe ve nezaket kurallarına sahiptir. | X | |||||
8 | Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | İnsan vücudunun göz anatomisine hakim olabilmelidir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır. | X | |||||
11 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir. | X | |||||
12 | Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip, göz ve el koordinasyonunu rahat kullanabilen yetkinlikte olunmalıdır. | X | |||||
13 | Gelişen teknolojiye ve ürünleri yakından takip ederek kendisinin ihtiyaç duyduğu yeni olanaklara ulaşmada hevesli olmalıdır. | X | |||||
14 | Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilmelidir. | X | |||||
15 | Temel optik aletler ve cihazları kusursuz bir biçimde kullanarak, gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları ve makineleri kullanabilmelidir. | X | |||||
16 | Göz ve görme sağlığı ve hastalıkları hakkında temel bilgilere sahip olabilmelidir. | X | |||||
17 | Sağlık hizmetlerinin Türkiye’de örgütlenme şeklini ve kendi disiplininin bu örgütlenme içindeki yerini anlayabilmelidir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |