Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Acil Hasta Bakımı II | IAY 104 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ŞEYMA TRABZON |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ŞEYMA TRABZON, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Enfeksiyon hastalıklarını değerlendirme, travma vakalarında ve çevresel acillerde acil bakım uygulama ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Sindirim Sistemi Terminolojisi, Sindirim Sistemi Hastalıklarını Değerlendirmek ve Acil Bakım Uygulamak, Karın Ağrılı Hastaya Acil Bakım Uygulamak, Diyabet, Sıvı-elektrolit dengesi, Asit- Baz dengesi, Metabolik Hastalıkları Değerlendirmek ve Acil Bakım Uygulamak, Enfeksiyon Hastalıklarını Değerlendirmek ve Acil Bakım Uygulamak, Ürogenital Hastalıkları Değerlendirmek ve Acil Bakım Uygulamak, Genel ve Sistem Travma Olgularında Değerlendirme ve Acil Yaklaşım, Çevresel Acillerde, Sokma, Isırmalarda ve Zehirlenmelerde Acil Bakım Uygulamak, Vaka Çalışması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Enfeksiyon hastalıklarını değerlendirme öğrenir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
2 | Çevre ve multi travmayı öğrenir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
3 | Genel ve sistemik hastalıkları öğrenir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sindirim Sistemi Hastalıklarını Değerlendirmek | Konu ile ilgili kaynakları okumak. |
2 | Metabolik Hastalıkları Değerlendirir ve acil bakım uygular | Konu ile ilgili kaynakları okumak |
3 | Solunum Sistemi Hastalıklarını Değerlendirir ve Acil Bakım Uygular(astım,KOAH, Kurup, bronşit. Akciğer embolosi, akc. Ödemi) | Konu ile ilgili kaynakları okumak |
4 | Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakımı ve Oksijen Tedavisini Uygular | Konu ile ilgili kaynakları okumak |
5 | Ürogenital Hastalıkları Değerlendirmek, Ürogenital Hastalıklarda Acil Bakım Uygulamak | Konu ile ilgili kaynakları okumak |
6 | Kardiyovasküler Sistem Hastalıklarını Değerlendirir ve Acil Bakım Uygulaması. | Konu ile ilgili kaynakları okumak |
7 | Göğüs Ağrılı Hastayı Değerlendirir ve Acil Bakım Uygular. | Konu ile ilgili kaynakları okumak |
8 | Temel Yaşam Desteği | Konu ile ilgili kaynakları okumak |
9 | Kanamalar ve kanamalı hastaya yaklaşım | |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | Şok ve çeşitlerini değerlendirir acil bakım uygular | |
12 | Sinir Sistemi Hastalıklarını Değerlendirir ve Acil Bakım Uygular | Konu ile ilgili kaynakları okumak |
13 | Entübasyon, LMA ve krikotirotomi endikasyonlarını değerlendirir ve uygular. | |
14 | Pratikte uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Avrupa Resüsitasyon Konseyi TYD Rehberi |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
4 | İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi alarak sorumluluk alabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazışı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
10 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olmak. | X | |||||
11 | Bedensel ve ruhsal sağlığını koruyabilme ve en üst düzeyde tutabilme bilinci kazanmak. | X | |||||
12 | Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahip insan vücudunun sistemleri ve temel yapıları ile anatomisine hakim olmak. | X | |||||
13 | Alan terminolojisini etkin kullanabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
14 | Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
15 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 97 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |