Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pdr Araştırma Semineri EPH 617 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. TUNCAY AYAS
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Eda BİÇENER

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı; okul öncesi, ilk ve orta öğretim okullarındaki eğitsel, mesleki, kişisel rehberlik etkinliklerinin incelenmesi, test ve test dışı tekniklerin uygulanması ve yorumlanması, çeşitli konularda grup rehberliği programlarının geliştirilerek uygulanmasıdır.

Dersin İçeriği

Okul öncesi, ilk ve orta öğretim okullarındaki eğitsel, mesleki, kişisel rehberlik etkinliklerinin incelenmesi, test ve test dışı tekniklerin uygulanması ve yorumlanması, çeşitli konularda grup rehberliği programlarının geliştirilerek uygulanması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 PDR´de uygulama alanlarını tanır Anlatım, Bireysel Çalışma, Sınav ,
2 Farklı kurumlarda PDR uygulamalarını anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Performans Görevi,
3 Kişisel rehberlik hizmetleri programları geliştirir Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Performans Görevi,
4 Test ve test dışı teknikleri kullanır Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Performans Görevi,
5 Test ve test dışı teknikleri değerlendirir Anlatım, Bireysel Çalışma, Sınav , Performans Görevi,
6 Uygulama alanlarına sınıflandırır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin ve kapsamının verilmesi
2 Danışma yer ve ortamlarının belirlenmesi
3 Uygulama koşullarının gözden geçirilmesi
4 Uygulama kapsamında istenen bilgi ve becerilerin verilmesi
5 Haftalık yapılan alan çalışmalarının incelenmesi ve süpervizyon verilmesi
6 Haftalık yapılan alan çalışmalarının incelenmesi ve süpervizyon verilmesi
7 Haftalık yapılan alan çalışmalarının incelenmesi ve süpervizyon verilmesi
8 Haftalık yapılan alan çalışmalarının incelenmesi ve süpervizyon verilmesi
9 Haftalık yapılan alan çalışmalarının incelenmesi ve süpervizyon verilmesi
10 Haftalık yapılan alan çalışmalarının incelenmesi ve süpervizyon verilmesi
11 Haftalık yapılan alan çalışmalarının incelenmesi ve süpervizyon verilmesi
12 Haftalık yapılan alan çalışmalarının incelenmesi ve süpervizyon verilmesi
13 Haftalık yapılan alan çalışmalarının incelenmesi ve süpervizyon verilmesi
14 Haftalık yapılan alan çalışmalarının incelenmesi ve süpervizyon verilmesi
Kaynaklar
Ders Notu

Alim Kaya, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Anı yayıncılık

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çağdaş Psikolojik Danışma Akımlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir.
1 Çağdaş Psikolojik Danışma Akımlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir. X
2 Evlilik ve aile içinde yaşanılan sorunları farklı kuram ve yaklaşımlar çerçevesinde analiz ederek, sorunları önlemeye ya da sorunlarla başa çıkma becerisi kazandırmaya yönelik danışma uygulamaları tasarlar.
2 Evlilik ve aile içinde yaşanılan sorunları farklı kuram ve yaklaşımlar çerçevesinde analiz ederek, sorunları önlemeye ya da sorunlarla başa çıkma becerisi kazandırmaya yönelik danışma uygulamaları tasarlar. X
3 Öğrencilerin kişisel mesleki ve eğitsel gelişimini en üst düzeyde desteklemek için seminerler ve grup rehberliği etkinlikleri planlar ve uygular.
3 Öğrencilerin kişisel mesleki ve eğitsel gelişimini en üst düzeyde desteklemek için seminerler ve grup rehberliği etkinlikleri planlar ve uygular. X
4 Doktora eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır. X
4 Doktora eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır.
5 Çocuk ya da ergenlerde görülen davranış problemleri ve bozuklukları, nedenleri ve yardım sürecine ilişkin olarak ayrıntılı bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulama becerisi kazanır. X
5 Çocuk ya da ergenlerde görülen davranış problemleri ve bozuklukları, nedenleri ve yardım sürecine ilişkin olarak ayrıntılı bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulama becerisi kazanır.
6 Toplumsal alanda psikolojik danışma ve rehberlik alanında bilgilendirmeye ihtiyaç duyulan konu başlıkları ya da yardım alanlarını tespit ederek bunlara ilişkin seminerler düzenler.
6 Toplumsal alanda psikolojik danışma ve rehberlik alanında bilgilendirmeye ihtiyaç duyulan konu başlıkları ya da yardım alanlarını tespit ederek bunlara ilişkin seminerler düzenler. X
7 Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin grupla psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular. X
7 Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin grupla psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular.
8 Toplumsal olaylara ilişkin kriz alanlarında yardımcı olabilecek psikolojik danışma alanına ilişkin bilgilerini kullanır. X
8 Toplumsal olaylara ilişkin kriz alanlarında yardımcı olabilecek psikolojik danışma alanına ilişkin bilgilerini kullanır.
9 İleri düzey ölçme ve değerlendirme becerisi kazanır. X
9 İleri düzey ölçme ve değerlendirme becerisi kazanır.
10 Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım sürecine ilişkin uzmanlık kazanır. X
10 Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım sürecine ilişkin uzmanlık kazanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6