Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Davranış Bozuklukları (Dr) | EPH 605 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY AYAS |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda BİÇENER |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı kişilik bozukluklarını, nevroz ve psikozların genel özelliklerini ve psikomotor bozuklukları öğretmektir: Aktiflik, algı, düşünme, bilinçlilik, uyum ve hafıza bozuklukları. |
Dersin İçeriği | Mental Bozuklukların Sınıflandırılması, Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması, Nevroz Ve Psikozların Nedenleri, Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırır. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
2 | Nevroz ve Psikozların Nedenlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, |
3 | Nevroz ve Psikozların Çeşitlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, |
4 | Nevroz ve Psikozların Semptomlarını tanır. | Anlatım, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, |
5 | Anksiyete Bozukluklarını tanır. | Anlatım, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, |
6 | Somataform bozukluklarını tanır. | Anlatım, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, |
7 | Dürtü kontrol bozukluklarını tanır. | Anlatım, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, |
8 | Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları ve Bozuklukların Psikodinamiğini tanır. | Anlatım, | Sınav , |
9 | Her bir bozukluğun yaygınlığını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
10 | Her bir bozukluğun gidişini bilir. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
11 | Her bir bozukluğun ayırıcı özelliklerini bilir. | Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, |
12 | Her bir bozukluğa eşlik eden bozuklukları bilir. | Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anksiyete Bozuklukları | |
2 | Dissosiatif Bozukluklar | |
3 | Uyku Bozuklukları | |
4 | Yeme Bozuklukları | |
5 | Duygudurum Bozuklukları | |
6 | Ara Sınav | |
7 | Yapay Bozukluklar | |
8 | Şizofreni ve türleri | |
9 | Psikotik ve nevrotik bireyleri belirlemede kullanılan testler | |
10 | Kişilik Bozuklukları | |
11 | Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları Ve Bozuklukların Psikodinamiği | |
12 | Bozuklukların tedavisinde uygulanan yaklaşımlar | |
13 | Bozuklukların tedavisinde uygulanan yaklaşımlar | |
14 | Genel Düzenleme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Amerikan Psikiyatri Birliği, (2007). Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal El Kitabı. Dördüncü Yeniden Gözden Geçirilmiş Tam Metin (DSM-IV-TR), Amerikan Psikiyatri Birliği, Washington DC, 2000, Köroğlu E (çeviri ed.). Hekimler Yayın Birliği, Ankara, |
Ders Kaynakları | Kuzgun Yıldız, Meslek Danışmanlığı, Nobel Yayın-Dağıtım, Ankara, 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çağdaş Psikolojik Danışma Akımlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir. | ||||||
2 | Evlilik ve aile içinde yaşanılan sorunları farklı kuram ve yaklaşımlar çerçevesinde analiz ederek, sorunları önlemeye ya da sorunlarla başa çıkma becerisi kazandırmaya yönelik danışma uygulamaları tasarlar. | X | |||||
3 | Öğrencilerin kişisel mesleki ve eğitsel gelişimini en üst düzeyde desteklemek için seminerler ve grup rehberliği etkinlikleri planlar ve uygular. | ||||||
4 | Doktora eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır. | X | |||||
5 | Çocuk ya da ergenlerde görülen davranış problemleri ve bozuklukları, nedenleri ve yardım sürecine ilişkin olarak ayrıntılı bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulama becerisi kazanır. | ||||||
6 | Toplumsal alanda psikolojik danışma ve rehberlik alanında bilgilendirmeye ihtiyaç duyulan konu başlıkları ya da yardım alanlarını tespit ederek bunlara ilişkin seminerler düzenler. | X | |||||
7 | Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin grupla psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular. | ||||||
8 | Toplumsal olaylara ilişkin kriz alanlarında yardımcı olabilecek psikolojik danışma alanına ilişkin bilgilerini kullanır. | X | |||||
9 | İleri düzey ölçme ve değerlendirme becerisi kazanır. | ||||||
10 | Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım sürecine ilişkin uzmanlık kazanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |