Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Grupla Psikolojik Danışma Uygulaması | EPH 618 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda Biçener
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı süpervizyon altında lider ya da yardımcı lider olarak yapılandırılmış ya da yarı yapılandırılmış bir grubu yönetmektir. |
Dersin İçeriği | (YÖK Kur tanımı alınmıştır.) |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Rehberlikte ve danışma sürecinde grup yaklaşımının genel niteliklerini açıklar. | Anlatım, | Sınav , Performans Görevi, |
2 | Bir psikolojik danışma müdahalesi olarak büyük grup rehberliğini tanımlar | Anlatım, | Sınav , |
3 | Grup rehberliği ve danışma etkinlikleri geliştirme becerileri oluşturur. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Performans Görevi, |
4 | Grup rehberliği ve grupla psikolojik danışma etkinliklerini yorumlar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
5 | Gerçek danışanlarla grupla psikolojik danışma gerçekleştirir. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, |
6 | Vaka yönetim becerilerini ayırt eder. | Anlatım, | Sınav , |
7 | Vaka sonuçlarını değerlendirir. | Anlatım, | Sınav , Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rehberlikte ve danışma sürecinde grup yaklaşımının genel nitelikleri | |
2 | Bir psikolojik danışma müdahalesi olarak büyük grup rehberliğinin tanımını, | |
3 | Dikkate alınması gereken faktörleri, avantajlarını ve sınırlılıkları | |
4 | Grup rehberliği ve danışma etkinlikleri geliştirme becerileri | |
5 | Grup rehberliği ve danışma etkinlikleri geliştirme becerileri | |
6 | Grup rehberliği ve grupla psikolojik danışma etkinlikleri | |
7 | Gerçek danışanlarla grupla psikolojik danışma | |
8 | Yapılan grupla rehberlik ve danışma oturumlarıyla ilgili öğrencilere küçük gruplar halinde süpervizyon verilmesi | |
9 | Vaka yönetim becerilerini öğrenmek | |
10 | Vaka sonuçlarını raporlaştırabilmek | |
11 | Grupla psikolojik danışma yapmaya isteklilik | |
12 | Grupla danışma sürecinin önemini takdir ediş. | |
13 | Grup rehberliği etkinliklerini değerlendirme yeterliği | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Acar Nilüfer Voltan (2002) Grupla Psikolojik Danışmada Alıştırmalar Deneyler. Nobel yay. Ankara |
Ders Kaynakları | Yalom, I.D, (1992) Grup psikoterapistinin Teori ve Pratiği, Nobel Tıp Kitapevi. İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çağdaş Psikolojik Danışma Akımlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir. | ||||||
1 | Çağdaş Psikolojik Danışma Akımlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir. | X | |||||
2 | Evlilik ve aile içinde yaşanılan sorunları farklı kuram ve yaklaşımlar çerçevesinde analiz ederek, sorunları önlemeye ya da sorunlarla başa çıkma becerisi kazandırmaya yönelik danışma uygulamaları tasarlar. | X | |||||
2 | Evlilik ve aile içinde yaşanılan sorunları farklı kuram ve yaklaşımlar çerçevesinde analiz ederek, sorunları önlemeye ya da sorunlarla başa çıkma becerisi kazandırmaya yönelik danışma uygulamaları tasarlar. | ||||||
3 | Öğrencilerin kişisel mesleki ve eğitsel gelişimini en üst düzeyde desteklemek için seminerler ve grup rehberliği etkinlikleri planlar ve uygular. | ||||||
3 | Öğrencilerin kişisel mesleki ve eğitsel gelişimini en üst düzeyde desteklemek için seminerler ve grup rehberliği etkinlikleri planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Doktora eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır. | ||||||
4 | Doktora eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır. | X | |||||
5 | Çocuk ya da ergenlerde görülen davranış problemleri ve bozuklukları, nedenleri ve yardım sürecine ilişkin olarak ayrıntılı bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulama becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Çocuk ya da ergenlerde görülen davranış problemleri ve bozuklukları, nedenleri ve yardım sürecine ilişkin olarak ayrıntılı bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulama becerisi kazanır. | ||||||
6 | Toplumsal alanda psikolojik danışma ve rehberlik alanında bilgilendirmeye ihtiyaç duyulan konu başlıkları ya da yardım alanlarını tespit ederek bunlara ilişkin seminerler düzenler. | X | |||||
6 | Toplumsal alanda psikolojik danışma ve rehberlik alanında bilgilendirmeye ihtiyaç duyulan konu başlıkları ya da yardım alanlarını tespit ederek bunlara ilişkin seminerler düzenler. | ||||||
7 | Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin grupla psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular. | X | |||||
7 | Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin grupla psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular. | ||||||
8 | Toplumsal olaylara ilişkin kriz alanlarında yardımcı olabilecek psikolojik danışma alanına ilişkin bilgilerini kullanır. | X | |||||
8 | Toplumsal olaylara ilişkin kriz alanlarında yardımcı olabilecek psikolojik danışma alanına ilişkin bilgilerini kullanır. | ||||||
9 | İleri düzey ölçme ve değerlendirme becerisi kazanır. | X | |||||
9 | İleri düzey ölçme ve değerlendirme becerisi kazanır. | ||||||
10 | Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım sürecine ilişkin uzmanlık kazanır. | ||||||
10 | Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım sürecine ilişkin uzmanlık kazanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |