Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Grupla Psikolojik Danışma Uygulamaları | EPH 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET KAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET KAYA, Doç.Dr. ÜMİT SAHRANÇ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda Biçener |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersle öğrencinin grupla psikolojik danışmaya ilişkin bilgileri kavraması, gerekli olan becerileri öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Terapötik Koşullar ve Beceriler, Grupla Psikolojik Danışmaya İlişkin Kavramlar, Psikolojik Danışma Grubunun Özellikleri, Grupla Psikolojik Danışmada Terapötik Güçler, Grubun Evreleri, Grupla Psikolojik Danışmada Amaçlar, Direnç, Transferans, Alıştırmalar, Grup Liderinin Görevleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Grupla psikolojik danışmada terapötik koşul ve becerileri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Grupla psikolojik danışma evrelerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
3 | Grupla psikolojik danışmada zor danışan davranışlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
4 | Grupla psikolojik danışmada alıştırma ve deneyleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | Grupla psikolojik danışmada etik kodları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
6 | Grupla psikolojik danışma uygulaması planlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Grupla Psikolojik Danışmada Temel Kavramlar | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
2 | Grupla Psikolojik Danışmada Temel Kavramlar | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
3 | Grup türleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
4 | Grupla psikolojik danışmanın amaçları | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
5 | Grupla Psikolojik Danışmanın Planlanması | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
6 | Grubun Başlangıç Evresi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
7 | Ara Sınav | |
8 | Grubun Geçiş Evresi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
9 | Grubun Eylem Evresi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
10 | Grubun Sonlandırma Evresi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
11 | Grupla Psikolojik Danışmada Zor Danışanlar | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
12 | Grupla Psikolojik Danışmada Lider | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
13 | Grupta Alıştırmalar ve Deneyler | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
14 | Grupla Psikolojik Danışmada Etik | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Demir, A. ve Koldemir, S. (2013). Grupla psikolojik danışma. Ankara: Pegem Akademi. Corey, M. S., Corey, G. ve Corey, C. (2016). Psikolojik danışmada gruplar. F. Aysan, Çelik. S. B. ve Uz Baş, A. (Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademik. Voltan Acar, N. (2012). Grupla psikolojik danışma ilke ve teknikleri. Ankara: Nobel Yayınevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, güdülenme kuramları hakkında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bu bilgileri iş yaşamından okul yaşamına kadar pek çok alanda kullanma becerisi kazanır. | X | |||||
2 | Çağdaş Psikolojik Danışma kuramlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir. | X | |||||
3 | Öğrencilerin kişilik özelliklerini, yetenek, ilgi ve becerilerini ayrıntılı olarak saptar ve bunu öğrencinin kişisel, mesleki ve eğitsel gelişimini destekleyici şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Bireysel danışma uygulama becerilerini, danışanların gerek uyum ya da işlevselliklerini engelleyici sıkıntılarıyla başa çıkma becerileri kazanmalarına gerekse kendilerini geliştirebilmelerine yardımcı olmak amacıyla kullanır. | X | |||||
5 | Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin bireysel psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Bir ya da birden fazla duruma ilişkin uzmanlık isteyen psikolojik testler ve nasıl uygulandıklarına ilişkin detaylı bilgi sahibi olur. | X | |||||
7 | İş yaşamında ya da uygulamada, akademik yaşamından getirdiği bilgi, beceri ve yeterlilikleri kullanır. | X | |||||
8 | Kişilerarası ilişkileri engelleyici unsurları, nedenlerini ve nasıl aşılabileceğini belirler ve iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik kuramlarla uygulamaları karşılaştırmaları olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım süreci hakkına detaylı bilgi sahibi olarak bu bilgiyi vaka örnekleri üzerinde uygulama becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Yüksek lisans eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |