Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Seminer (Yl) EPH 500 0 0 + 0 0 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler Doç.Dr. İSMAİL YILMAZ, Prof.Dr. MÜBİN KIYICI, Prof.Dr. ŞENOL BEŞOLUK, Prof.Dr. OSMAN TİTREK, Doç.Dr. YÜKSEL GÜÇLÜ, Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU, Prof.Dr. FATİME BALKAN KIYICI, Prof.Dr. MEHMET BARIŞ HORZUM, Doç.Dr. MEHMET ALİ HAMEDOĞLU, Doç.Dr. ELİF ATABEK YİĞİT, Prof.Dr. TUNCAY AYAS, Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ, Prof.Dr. NAMUDAR İZZET KURBANOĞLU, Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI, Doç.Dr. ONUR İŞBULAN, Doç.Dr. ZELİHA DEMİR KAYMAK, Prof.Dr. MELEK MASAL, Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN, Doç.Dr. EBRU UZUNKOL, Prof.Dr. MUSTAFA YILMAZLAR, Doç.Dr. ÖZLEM CANAN GÜNGÖREN, Prof.Dr. İSMAİL ÖNDER, Prof.Dr. CANAN LAÇİN ŞİMŞEK, Doç.Dr. MEHMET CÜNEYT BİRKÖK, Dr.Öğr.Üyesi MEHMET ÖZDEMİR, Prof.Dr. MUSTAFA ALTUN, Doç.Dr. MEHMET KAYA, Prof.Dr. MURAT İSKENDER, Prof.Dr. SEVGİ COŞKUN KESKİN, Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR, Dr.Öğr.Üyesi BELGİN UZUN, Doç.Dr. AYSUN ÖZTUNA KAPLAN, Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ, Doç.Dr. YUSUF KESKİN, Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ, Dr.Öğr.Üyesi SERHAT ARSLAN, Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN, Prof.Dr. HÜSEYİN ÇALIŞKAN, Prof.Dr. ALİ HAYDAR ŞAR, Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK, Prof.Dr. FİRDEVS KARAHAN, Doç.Dr. GÖZDE SEZEN GÜLTEKİN, Doç.Dr. HAKKI BAĞCI, Prof.Dr. EYÜP ÇELİK, Doç.Dr. ÜMİT SAHRANÇ, Doç.Dr. ÖMER FARUK VURAL, Doç.Dr. CİHAT ATAR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, güdülenme kuramları hakkında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bu bilgileri iş yaşamından okul yaşamına kadar pek çok alanda kullanma becerisi kazanır.
2 Çağdaş Psikolojik Danışma kuramlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir.
3 Öğrencilerin kişilik özelliklerini, yetenek, ilgi ve becerilerini ayrıntılı olarak saptar ve bunu öğrencinin kişisel, mesleki ve eğitsel gelişimini destekleyici şekilde kullanır.
4 Bireysel danışma uygulama becerilerini, danışanların gerek uyum ya da işlevselliklerini engelleyici sıkıntılarıyla başa çıkma becerileri kazanmalarına gerekse kendilerini geliştirebilmelerine yardımcı olmak amacıyla kullanır.
5 Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin bireysel psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular.
6 Bir ya da birden fazla duruma ilişkin uzmanlık isteyen psikolojik testler ve nasıl uygulandıklarına ilişkin detaylı bilgi sahibi olur.
7 İş yaşamında ya da uygulamada, akademik yaşamından getirdiği bilgi, beceri ve yeterlilikleri kullanır.
8 Kişilerarası ilişkileri engelleyici unsurları, nedenlerini ve nasıl aşılabileceğini belirler ve iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik kuramlarla uygulamaları karşılaştırmaları olarak değerlendirir.
9 Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım süreci hakkına detaylı bilgi sahibi olarak bu bilgiyi vaka örnekleri üzerinde uygulama becerisi kazanır.
10 Yüksek lisans eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)