Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nitel Araştırma Yöntemleri | EPH 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EYÜP ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet MAKAS Arş. Gör. Eda BİÇENER
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitim alanında nitel araştırmalar yapabilmek için gerekli temel düzeyde bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Araştırma, bilimsel araştırma, araştırma yöntemleri, nitel araştırmalar, nitel araştırmaların planlanması, yürütülmesi ve raporlaştırılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel bilginin tanımını yapar ve özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Bilimsel araştırma yöntemlerini sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
3 | Araştırma amacına uygun nitel araştırma yöntemini seçer. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
4 | Araştırma amacına uygun evren ve örneklemi belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | Araştırma amacına uygun veri toplama aracını planlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
6 | Bilimsel raporlaştırma kurallarına uyar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgi, Araştırma, Bilimsel Bilgi ve Bilimsel Araştırmanın Tartışılması | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
2 | Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneği İçindeki Yeri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
3 | Nitel Araştırma Desenleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
4 | Nitel Araştırma Süreci | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
5 | Nitel Araştırmada Örneklem | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
6 | Görüşme ve Odak Grup Görüşmesi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
7 | Ara Sınav | |
8 | Gözlem ve Doküman İncelemesi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
9 | Mecazlar Yoluyla Nitel Veri Toplama | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
10 | Nitel Veri Analizi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
11 | Nitel Araştırmada Geçerlik ve Güvenlik | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
12 | Durum (Örnek Olay) Çalışması ve Eylem Araştırması | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
13 | Nitel Araştırma Sonuçlarının Bilime ve Uygulamaya Katkısı | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
14 | Genel Değerlendirme | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Yıldırım, A., Şimşek, H. (2008). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, güdülenme kuramları hakkında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bu bilgileri iş yaşamından okul yaşamına kadar pek çok alanda kullanma becerisi kazanır. | ||||||
2 | Çağdaş Psikolojik Danışma kuramlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir. | ||||||
3 | Öğrencilerin kişilik özelliklerini, yetenek, ilgi ve becerilerini ayrıntılı olarak saptar ve bunu öğrencinin kişisel, mesleki ve eğitsel gelişimini destekleyici şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Bireysel danışma uygulama becerilerini, danışanların gerek uyum ya da işlevselliklerini engelleyici sıkıntılarıyla başa çıkma becerileri kazanmalarına gerekse kendilerini geliştirebilmelerine yardımcı olmak amacıyla kullanır. | ||||||
5 | Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin bireysel psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Bir ya da birden fazla duruma ilişkin uzmanlık isteyen psikolojik testler ve nasıl uygulandıklarına ilişkin detaylı bilgi sahibi olur. | X | |||||
7 | İş yaşamında ya da uygulamada, akademik yaşamından getirdiği bilgi, beceri ve yeterlilikleri kullanır. | X | |||||
8 | Kişilerarası ilişkileri engelleyici unsurları, nedenlerini ve nasıl aşılabileceğini belirler ve iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik kuramlarla uygulamaları karşılaştırmaları olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım süreci hakkına detaylı bilgi sahibi olarak bu bilgiyi vaka örnekleri üzerinde uygulama becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Yüksek lisans eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 7 |
2. Ödev | 7 |
3. Ödev | 7 |
4. Ödev | 9 |
1. Sözlü Sınav | 1 |
2. Sözlü Sınav | 1 |
3. Sözlü Sınav | 1 |
4. Sözlü Sınav | 1 |
5. Sözlü Sınav | 1 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 4 | 12 | 48 |
Sözlü Sınav | 5 | 3 | 15 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 166 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |