Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kişilik Psikolojisi | EPH 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. BASRİ ÖZÇELİK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ HAYDAR ŞAR, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda Biçener Arş. Gör. Samet Makas |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Temel iletişim becerilerini ve iletişimi etkileyen sosyal ve kültürel faktörleri vurgulamaktır. |
Dersin İçeriği | İletişimin Tanımı, İletişimin Süreçleri, İletişimin İlkeleri, İletişimin Önemi, İletişim Kuramları, İletişim Araçları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kişiliği tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Kişiliğin alt yapılarını tanır. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
3 | Kişilik kuramlarını yorumlar. | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , |
4 | Kişilik kuramları çerçevesinde örnek kişilik özelliklerinin gelişimini hesaplar. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
5 | Kişilik gelişimini etkileyen faktörleri tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
6 | Kişilik gelişimini etkileyen faktörleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kişilik, ruh sağlığı, uyum, normal-normaldışı | |
2 | Kişilik, kişiliğin alt yapıları | |
3 | Kişilik, kişiliğin alt yapıları | |
4 | Kişilik gelişimini etkileyen faktörler | |
5 | Kişilik kuramları | |
6 | Kişilik kuramları | |
7 | Ara sınav | |
8 | Kişilik kuramları | |
9 | Kişilik kuramları çerçevesinde örnek kişilik özelliklerinin gelişiminin incelenmesi | |
10 | Kişilik kuramları çerçevesinde örnek kişilik özelliklerinin gelişiminin incelenmesi | |
11 | Kişilik kuramları çerçevesinde örnek kişilik özelliklerinin gelişiminin incelenmesi | |
12 | Kişilik kuramları çerçevesinde örnek kişilik özelliklerinin gelişiminin incelenmesi | |
13 | Kişilik kuramları çerçevesinde örnek kişilik özelliklerinin gelişiminin incelenmesi | |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Burger, J. M. (2017). Kişilik. İstanbul: Kaknüs. Cervona, D. ve Pervin L. A. (2016). Kişilik psikolojisi kuram ve araştırma. Ankara: Nobel Akademik. Gençtanırım Kurt, D. ve Çetinkaya Yıldız, E. (2017). Kişilik kuramları. Ankara: Pegem. İnanç Yazgan, B. ve Yerlikaya E. E. (2008). Kişilik kuramları. Ankara: Pegem Akademi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, güdülenme kuramları hakkında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bu bilgileri iş yaşamından okul yaşamına kadar pek çok alanda kullanma becerisi kazanır. | ||||||
2 | Çağdaş Psikolojik Danışma kuramlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir. | X | |||||
3 | Öğrencilerin kişilik özelliklerini, yetenek, ilgi ve becerilerini ayrıntılı olarak saptar ve bunu öğrencinin kişisel, mesleki ve eğitsel gelişimini destekleyici şekilde kullanır. | ||||||
4 | Bireysel danışma uygulama becerilerini, danışanların gerek uyum ya da işlevselliklerini engelleyici sıkıntılarıyla başa çıkma becerileri kazanmalarına gerekse kendilerini geliştirebilmelerine yardımcı olmak amacıyla kullanır. | X | |||||
5 | Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin bireysel psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular. | ||||||
6 | Bir ya da birden fazla duruma ilişkin uzmanlık isteyen psikolojik testler ve nasıl uygulandıklarına ilişkin detaylı bilgi sahibi olur. | X | |||||
6 | Bir ya da birden fazla duruma ilişkin uzmanlık isteyen psikolojik testler ve nasıl uygulandıklarına ilişkin detaylı bilgi sahibi olur. | X | |||||
7 | İş yaşamında ya da uygulamada, akademik yaşamından getirdiği bilgi, beceri ve yeterlilikleri kullanır. | ||||||
8 | Kişilerarası ilişkileri engelleyici unsurları, nedenlerini ve nasıl aşılabileceğini belirler ve iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik kuramlarla uygulamaları karşılaştırmaları olarak değerlendirir. | X | |||||
8 | Kişilerarası ilişkileri engelleyici unsurları, nedenlerini ve nasıl aşılabileceğini belirler ve iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik kuramlarla uygulamaları karşılaştırmaları olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım süreci hakkına detaylı bilgi sahibi olarak bu bilgiyi vaka örnekleri üzerinde uygulama becerisi kazanır. | ||||||
10 | Yüksek lisans eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |