Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Davranış Bozuklukları | EPH 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY AYAS |
Dersi Verenler | Prof.Dr. TUNCAY AYAS, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda Biçener Arş. Gör. Samet Makas |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı kişilik bozukluklarını, nevroz ve psikozların genel özelliklerini ve psikomotor bozuklukları öğretmektir: Aktiflik, algı, düşünme, bilinçlilik, uyum ve hafıza bozuklukları. |
Dersin İçeriği | Mental Bozuklukların Sınıflandırılması, Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması, Nevroz Ve Psikozların Nedenleri, Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mental Bozuklukları sınıflandırır. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Davranışsal Bozukluklarını sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
3 | Nevroz Ve Psikozların Nedenlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Örnek Olay, | Sınav , |
4 | Nevroz Ve Psikozların Çeşitlerini tanır. | Anlatım, Örnek Olay, | Sınav , |
5 | Nevroz Ve Psikozların Semptomlarını tanır. | Anlatım, Örnek Olay, | Sınav , |
6 | Anksiyete Bozukluklarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav , |
7 | Cinsel Kimlik Bozukluklarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav , |
8 | Şizofreniyi tanır. | Anlatım, | Sınav , |
9 | Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları ve Bozuklukların Psikodini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anksiyete Bozuklukları | |
2 | Dissosiatif Bozukluklar | |
3 | Uyku Bozuklukları | |
4 | Yeme Bozuklukları | |
5 | Duygudurum Bozuklukları | |
6 | Ara Sınav | |
7 | Yapay Bozukluklar | |
8 | Şizofreni ve türleri | |
9 | Psikotik ve nevrotik bireyleri belirlemede kullanılan testler | |
10 | Kişilik Bozuklukları | |
11 | Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları Ve Bozuklukların Psikodinamiği | |
12 | Bozuklukların tedavisinde uygulanan yaklaşımlar | |
13 | Bozuklukların tedavisinde uygulanan yaklaşımlar | |
14 | Genel Düzenleme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Amerikan Psikiyatri Birliği, (20013). DSM-5 tanı ölçütleri başvuru el kitabı. Köroğlu E (Çev. Ed.). Ankara:Hekimler Yayın Birliği. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, güdülenme kuramları hakkında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bu bilgileri iş yaşamından okul yaşamına kadar pek çok alanda kullanma becerisi kazanır. | ||||||
2 | Çağdaş Psikolojik Danışma kuramlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir. | X | |||||
3 | Öğrencilerin kişilik özelliklerini, yetenek, ilgi ve becerilerini ayrıntılı olarak saptar ve bunu öğrencinin kişisel, mesleki ve eğitsel gelişimini destekleyici şekilde kullanır. | ||||||
4 | Bireysel danışma uygulama becerilerini, danışanların gerek uyum ya da işlevselliklerini engelleyici sıkıntılarıyla başa çıkma becerileri kazanmalarına gerekse kendilerini geliştirebilmelerine yardımcı olmak amacıyla kullanır. | X | |||||
5 | Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin bireysel psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular. | ||||||
6 | Bir ya da birden fazla duruma ilişkin uzmanlık isteyen psikolojik testler ve nasıl uygulandıklarına ilişkin detaylı bilgi sahibi olur. | X | |||||
7 | İş yaşamında ya da uygulamada, akademik yaşamından getirdiği bilgi, beceri ve yeterlilikleri kullanır. | ||||||
8 | Kişilerarası ilişkileri engelleyici unsurları, nedenlerini ve nasıl aşılabileceğini belirler ve iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik kuramlarla uygulamaları karşılaştırmaları olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım süreci hakkına detaylı bilgi sahibi olarak bu bilgiyi vaka örnekleri üzerinde uygulama becerisi kazanır. | ||||||
10 | Yüksek lisans eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |