Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Program Geliştirme | EPT 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Eğitim programları ile ilgili temel teori, ilke, program geliştirme modelleri ve yeni yaklaşımlar hakkında kazanım oluşturma |
Dersin İçeriği | Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri, program geliştirmenin tarihsel gelişim süreci, program geliştirme modelleri, program tasarım modelleri, ihtiyaç analizi, eğitim programının öğeleri, program geliştirme süreci, bir eğitim programının uygulanma süreci, program değerlendirme, program geliştirmede yeni yaklaşımlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Program geliştirmenin kuramsal temellerini kavrar | Anlatım, | Ödev, |
2 | Eğitim programının öğeleri arasındaki ilişkileri kavrar | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
3 | Belli başlı program geliştirme modellerini analiz eder | Anlatım, | Ödev, |
4 | Program geliştirme alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerin farkında olur | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar, ilkeler ve sınıflamalar | |
2 | Program geliştirmenin dünyada ve Türkiye?de tarihsel gelişim süreci | |
3 | Program geliştirmenin felsefi temelleri | |
4 | Program geliştirme modelleri | |
5 | Program tasarım modelleri | |
6 | Program geliştirme süreci | |
7 | İhtiyaç analizi ve hedeflerin (kazanımların) belirlenmesi | |
8 | Eğitimde hedef (kazanım) yazma ilkeleri | |
9 | İçeriğin seçilmesi ve düzenlenmesi | |
10 | Eğitim durumları-öğrenme yaşantılarının belirlenmesi | |
11 | Sınama durumlarının belirlenmesi | |
12 | Eğitim programının uygulanma süreci | |
13 | Program değerlendirme | |
14 | Program geliştirmede yeni yaklaşımlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
Erden, M. (1998). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | X | |||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | X | |||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | X | |||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | X | |||||
5 | Program tasarısı hazırlama | X | |||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | X | |||||
7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | X | |||||
9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | X | |||||
10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | X | |||||
11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | X | |||||
13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|