Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Program Geliştirme EPT 501 0 3 + 0 3 8
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU
Dersi Verenler Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Eğitim programları ile ilgili temel teori, ilke, program geliştirme modelleri ve yeni yaklaşımlar hakkında kazanım oluşturma

Dersin İçeriği

Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri, program geliştirmenin tarihsel gelişim süreci, program geliştirme modelleri, program tasarım modelleri, ihtiyaç analizi, eğitim programının öğeleri, program geliştirme süreci, bir eğitim programının uygulanma süreci, program değerlendirme, program geliştirmede yeni yaklaşımlar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Program geliştirmenin kuramsal temellerini kavrar Anlatım, Ödev,
2 Eğitim programının öğeleri arasındaki ilişkileri kavrar Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
3 Belli başlı program geliştirme modellerini analiz eder Anlatım, Ödev,
4 Program geliştirme alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerin farkında olur Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar, ilkeler ve sınıflamalar
2 Program geliştirmenin dünyada ve Türkiye?de tarihsel gelişim süreci
3 Program geliştirmenin felsefi temelleri
4 Program geliştirme modelleri
5 Program tasarım modelleri
6 Program geliştirme süreci
7 İhtiyaç analizi ve hedeflerin (kazanımların) belirlenmesi
8 Eğitimde hedef (kazanım) yazma ilkeleri
9 İçeriğin seçilmesi ve düzenlenmesi
10 Eğitim durumları-öğrenme yaşantılarının belirlenmesi
11 Sınama durumlarının belirlenmesi
12 Eğitim programının uygulanma süreci
13 Program değerlendirme
14 Program geliştirmede yeni yaklaşımlar
Kaynaklar
Ders Notu

Erden, M. (1998). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
Ertürk, S. (1993). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan.
Sedat, Yüksel, (2000). Millî Eğitim Bakanlığındaki Program Geliştirme Çalışmalarının Değerlendirilmesi, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Sönmez, V. (2007). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
Tyler, R. W., (1949). Basic Principles of Curriculum and Instruction. The University of Chicago Press.
Uzunboylu, H. Ve Hürsen, Ç. (2008). Eğitim Programları ve Değerlendirilmesi. Ankara: Öğreti.
Worthen, B. R., & James, R. S. (1987). Educational Evaluation. Longman, London.
Varış, Fatma, (1998). Eğitimde Program Geliştirme, ?Teori ve Teknikleri, Ankara.
Millî Eğitim Bakanlığı, (1996). Program Hazırlama ve Geliştirme Kılavuzu, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Yayını No:1, Ankara.

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama X
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma X
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma X
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme X
5 Program tasarısı hazırlama X
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma X
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme X
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme X
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme X
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma X
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme X
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma X
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)