Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Endüstriyel Tasarım Atölyesi II SRM 504 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç. DİCLE ÖNEY
Dersi Verenler Doç. DİCLE ÖNEY,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

 Endüstriyel seramik alanında form, fonksiyon, estetik, ergonomi ve tasarım ilkeleri dikkate alınarak özgün tasarımlar yaratılabilmesi ve bu tasarımların üretimlerinin gerçekleştirilebilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Tasarım konusunun belirlenmesi, konu ile ilgili bilgilendirme sunumu, eskizlerin değerlendirilmesi, tasarımın teknik çizimi, model yapımı, kalıp alma, şekillendirme, bisküvi pişirimi, sır pişirimi, sunuma hazır hale getirme bu dersin içeriğini belirler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur Anlatım, Soru-Cevap, Proje / Tasarım,
2 Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
3 Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım,
4 Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
5 Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler.
6 Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder.
7 İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirme yetisi kazanır
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin incelenmesi, uygulama konularının belirlenmesi.
2 Belirlenen konu ile ilgili bilgilendirme sunumu
3 Konu ile ilgili piyasa araştırması
4 Uygulaması yapılacak ürünlerin eskiz araştırması
5 Eskizlerin değerlendirilmesi
6 Tasarımın teknik çizimi
7 Modellerin yapımı
8 Kalıp alma
9 Şekillendirme için çamur hazırlama
10 Şekillendirme
11 Ürünlerin kurutulması
12 Bisküvi pişirimi
13 Sır pişirimi
14 Sunuma hazır hale getirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
  • Donald A. Norman, Gündelik Şeylerin Tasarımı, Tübitak Yayınları, 2018
  • Gottfried Semper, Janus Yayıncılık, 2019
  • John Heskett, Dost Kitabevi, 2013
  • Magdalena Droste, Bauhaus, 2011
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. X
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir.
2 Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir.
2 Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. X
3 Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. X
3 Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir.
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir.
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. X
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. X
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir.
6 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2).
7 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabillir ve geliştirebilir.
7 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabillir ve geliştirebilir. X
8 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. X
8 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder.
9 Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.
9 Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Proje / Tasarım 1 42 42
Performans Görevi (Uygulama) 2 0 0
Final 1 20 20
Ödev 1 10 10
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,48
Dersin AKTS Kredisi 6