Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Artistik Tasarım Atölyesi I SRM 501 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. BUKET ACARTÜRK
Dersi Verenler Prof. BUKET ACARTÜRK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Seramik malzeme ile özgün bir eser tasarlayabilme, tasarım ve şekillendirme evrelerinde ortaya çıkması olası sorunları analiz edebilme, çözebilme ve yorumlayabilme yetisi kazandırmak.

Dersin İçeriği

 Seramik şekillendirme tekniklerine uygun özgün tasarım yapmak
 Karmaşık tasarımları konvansiyonel tekniklerle çözümleme çalışması
 Özgün bir konuyu seçmek, gerekli araştırmaları yaptıktan sonra çözümlemelere gitmek

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sanatsal açıdan bir sorunu saptar, çözüm yöntemi geliştirir ve gerektiğinde uygulayabilir. Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım, Performans Görevi,
2 Proje olarak verilen konu ile ilgili yazılı ve görsel araştırma yapar Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım, Performans Görevi,
3 Araştırmaların sonuçlarını kullanarak Seramik malzeme ile artistik, mimari ya da fonksiyonel nesneler tasarlar. Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım, Performans Görevi,
4 Tasarımı seramik malzeme başta olmak üzere diğer materyalleri de kullanarak üç boyutlu form biçiminde üretir. Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım, Performans Görevi,
5 Seramik formu şekillendirme aşamalarının tümünü kavrar ve tasarıma uygun olan yöntemi uygular. Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
6 Tasarımdan sunuma kadar tüm aşamalarda karşılaşma ihtimali olan tüm sorunları saptar ve çözer. Tartışma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
7 Seramik malzemenin üretim sürecinde, alternatif üretim olanakları önerir. Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
8 Üretim sürecinin sonunda tasarımı üç boyutlu bir forma dönüştürerek, sonucu görsel ve yazılı bir sunuma dönüştürür Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders konuları, kısıtlamalar, kurallar ve sınav tarihleri yazılı olarak dersi alan her öğrenciye verilir, konular açıklanır, soru cevap açıklamalar yapıldıktan sonra ön araştırma için öğrenciler serbest bırakılır
2 Öğrencilerin ilgi alanlarına uygun konuların sunumu ve savunması
3 Sunum ve savunma devam
4 Kısa Sınav
5 Tasarımın sunum ve savunması
6 Çalışma devam
7 Çalışma devam
8 Çalışma devam
9 Ara Sınav
10 Çalışmanın aşamalarının tartışılması
11 Çalışma devam
12 Sunum
13 Sunum
14 Kısa Sınav
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Dictionary of Ceramic Science and Engineering” Loran S, O’Bannon Plenum Pres, NewYork and London, 1984 ISBN: 0-306-41324-8
The Complete Guide to Sculpture, Modelling and Ceramics Techniques and Materials” Consultant Editor Barry Midgley, The Apple Pres, 1987
ISBN: 1850761256

Ceramics Art and Perception ISSN: 1035-1841
Ceramics Tecnical ISSN: 1324-4175
Ceramics Monthly ISSN: 0003-0328

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. X
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. X
2 Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. X
2 Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. X
3 Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. X
3 Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. X
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. X
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. X
6 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). X
6 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). X
7 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabillir ve geliştirebilir. X
8 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. X
9 Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 50
1. Performans Görevi (Atölye) 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 8 4 32
Final 1 10 10
Proje / Tasarım 1 20 20
Performans Görevi (Atölye) 1 30 30
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6