Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim ve Öğrenmede Bt Uygulamaları | ENF 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖMER KADİR MORGÜL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşletmelerin eğitim sistemlerinde güncel bilişim sistemlerini geliştirecek düzeyde ve bu sistemleri yönetecek bilişim bilgisine sahip öğrenciler yetiştirmektir. Çalışanlara ve geleceğin yöneticisi olacak olan öğrencilerimize iş ortamındaki eğitim sistemlerinin yönetimi, e-uygulamaların geliştirilmesi, eğitim performansının yönetimi ve bu alanlarda mevcut eğitim süreçleri ile bütünleşmesini sağlayabilecek, katma değer oluşturabilecek yeni gelişen teknolojinin eğitimde kullanılabilmesi için stratejiler oluşturulmasına yönelik bilgilerin aktarılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğretim ihtiyacına uygun LMS (Öğrt. Yön. Sist.)´leri araştırır | Anlatım, | Sınav , |
2 | Uygun LMS´e karar verir | Anlatım, | Sınav , |
3 | İhtiyaca uygun LMS modüllerini Belirler, Tasarlar | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
4 | LMS alt modülleri Belirler, Tasarlar | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | CMS (İçerik Yön. Sistemi)´leri araştırır | Anlatım, | Sınav , |
6 | CMS alt modülleri Belirler, Tasarlar | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Öğrenim Aktivitelerini belirler, tasarlar uygular | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
8 | Öğrenim İletişim Aktivitelerini belirler, tasarlar uygular | Anlatım, | Sınav , |
9 | Öğrenim Ölçme Aktivitelerini belirler, tasarlar uygular | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Değişik Açılardan Eğitim Çeşitleri ve Kavramlar | Eğitim Kavarmları üzerinde Araştırma |
2 | Uzaktan Eğitim Modelleri | Önceki Haftada Verilen Çalışmalar |
3 | Uzaktan Eğitim Yönteminin Özellikleri, Öğretme- Öğrenme Sürecine Katkıları | Önceki Haftada Verilen Çalışmalar |
4 | Moodle Eğitim Yönetim Sistemi İle Örnek Bir Dersin Uzaktan Eğitim Uygulaması | Önceki Haftada Verilen Çalışmalar |
5 | İçerik Yönetim Sistemi | Önceki Haftada Verilen Çalışmalar |
6 | Öğrenme İçerik Yönetim Sistemi | Önceki Haftada Verilen Çalışmalar |
7 | Uzaktan Eğitim Başlangıç Adımları | Önceki Haftada Verilen Çalışmalar |
8 | Web Tabanlı Eğitimde Öğretim Tasarımı | Önceki Haftada Verilen Çalışmalar |
9 | WTE Ders Sayfalarında Bulunması Gereken Özellik | Önceki Haftada Verilen Çalışmalar |
10 | İçerik Geliştirme | Önceki Haftada Verilen Çalışmalar |
11 | Mevcut UE Araçları | Önceki Haftada Verilen Çalışmalar |
12 | İnternet Tabanlı Uzaktan Eğıtımde Mobil Öğrenme | Önceki Haftada Verilen Çalışmalar |
13 | Mobil Öğrenme Ortamlarının Tasarımı | Önceki Haftada Verilen Çalışmalar |
14 | Uzaktan Eğitim Teknik Altyapı | Önceki Haftada Verilen Çalışmalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilişim Sistemlerindeki yada farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | X | |||||
2 | Bilişim Sistemlerindeki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | X | |||||
3 | Bilişim Sistemlerindeki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | X | |||||
4 | Bilişim Sistemlerindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, Bilişim Sistemlerindeki ve Bilişim Sistemleri dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | X | |||||
5 | Bilişim Sistemlerindeki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | X | |||||
6 | Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
8 | Bilişim Sistemleri ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | X | |||||
9 | Bilişim Sistemlerinde özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |