Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hz. Peygamber´İn Hadisleri ve Öğretileri DAO 361 5 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Hz. Peygamberin söz ve fiilleri hakkında özgün metinlerden hadislerin okunması ve anlaşılması konusunda birikim kazandırmak.
Dersin İçeriği Bu derste Hadis ve Sünnetin önemi üzerinde durulmakta, Hadis kitaplarından seçilmiş örnek hadislerin okunup yorumlanma çalışmaları yapılmaktadır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sünnetin dindeki yerini tahlil eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Temel hadis kitaplarını rivayet özellikleri açısından karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Hadis metninin Türkçeye çevirisi konusunda tecrübe kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Metin anlama metodlarını uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Hadisin klasik ve güncel yorumlarının sentezini yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Sünnetin kişisel ve toplumsal değerlerin kazanılmasındaki rolünü tahlil eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
7
8
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş: Hadis ve sünnetin önemi, anlaşılması, Kuran ve sünnete bağlılık, Kuran ve sünnet bütünlüğü
2 Niyet, İlim, İman
3 Ameller ve Amellerde Ölçü I
4 Ameller ve Amellerde Ölçü II
5 Kişisel Değerler: Doğruluk, Güvenilirlik, Tövbe, İstiğfar, Takva, Murakabe,
6 Toplumsal Değerler: Dünya, zühd, çalışma, cihad,
7 Toplumsal Değerler ve İlişkiler: Selam, Kelam, Gıybet
8 Toplumsal Değerler ve İlişkiler: Sabır, Haset, Kibir
9 Dua
10 Görgü Kuralları: Yeme-İçme, Giyme,
11 Görgü Kuralları: Uyku, Rüya, Hasta Ziyareti, Cenaze, İstizan
12 Sosyal Çevre: Yönetim, Evlilik ve Aile
13 Sosyal Çevre: Akraba, Komşu, Fakirler, Yetimler, Misafirler
14 Fizik Çevre: Çevreyi Koruma, Bitkiler, Hayvanlar, Dağlar
Kaynaklar
Ders Notu Aydınlı, A., Yılmaz, H., el-Ahâdîsül-muhtâra (Seçilmiş Hadisler)
Ders Kaynakları Nevevi, Riyazus-Sâlihîn tercüme ve şerhleri.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. X
2 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. X
3 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. X
4 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. X
5 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. X
6 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
7 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. X
8 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. X
9 Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. X
10 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. X
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. X
12 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 16 32
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 110
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,4
Dersin AKTS Kredisi 3