Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mantık DAO 455 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HÜSEYİN AYDOĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin klasik mantık konu ve kavramlarını tanıması, bu konu ve kavramlara dair düşünüş özelliklerini öğrenmesi
Dersin İçeriği Kavram, tanım, beş tümel, kategoriler, önerme akıl yürütme, beş sanat, mantık yanlışları.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Mantık problemlerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav, Ödev,
2 Klasik mantık ile diğer ilimler arasındaki ilişkiyi açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
3 Temel felsefe kavramlarını kavrar ve birbirleriyle ilişkilendirir Soru-Cevap, Sözlü Sınav,
4 Doğru ve tutarlı düşünür. Anlatım, Sözlü Sınav,
5 Kavramları doğru tanımlar. Anlatım, Sözlü Sınav, Performans Görevi,
6 Akıl yürütmeyi geliştirir. Anlatım, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Mantığın Tanımı, Akıl İlkeleri ve Mantığın Konusu
2 Mantığın Mahiyeti, Amacı, Önemi ve Faydaları
3 Mantığın Tarihçesi
4 Kavram, Çeşitleri ve Delâletleri, Kavramlar Arası İlişkiler
5 Beş Tümel ve Kategoriler
6 Tanım, Çeşitleri ve Şartları
7 Tanımda Ortaya Çıkan Hatalar, Tanımlanamazlar
8 Bölme ve Sınıflandırma
9 Önerme ve Çeşitleri
10 Modal Önermeler, Önermelerde Dağıtıcılık ve Önermeler Arası İlişkiler
11 Akıl Yürütme, Kıyas, Kıyasın Yapısı ve Unsurları, Yüklemli Kıyaslar
12 Yüklemli Kıyaslar, Bitişik ve Ayrık Şartlı Kıyaslar,
13 Tümevarım ve Analoji
14 Beş Sanat
Kaynaklar
Ders Notu [1] Emiroğlu, İbrahim, Klasik Mantığa Giriş, Ankara 2004,
Ders Kaynakları [2] Öner, Necati, Klasik Mantık, Ankara 1991
[3] Çapak, İbrahim, Gazalinin Mantık Anlayışı, Ankara 2005,
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır.
2 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. X
3 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar.
4 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar.
5 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır.
6 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
7 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. X
8 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. X
9 Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır.
10 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. X
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. X
12 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
1. Performans Görevi (Seminer) 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 1 2 2
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Seminer) 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,4
Dersin AKTS Kredisi 5