Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mantık | DAO 455 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜSEYİN AYDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin klasik mantık konu ve kavramlarını tanıması, bu konu ve kavramlara dair düşünüş özelliklerini öğrenmesi |
Dersin İçeriği | Kavram, tanım, beş tümel, kategoriler, önerme akıl yürütme, beş sanat, mantık yanlışları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mantık problemlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Klasik mantık ile diğer ilimler arasındaki ilişkiyi açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
3 | Temel felsefe kavramlarını kavrar ve birbirleriyle ilişkilendirir | Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
4 | Doğru ve tutarlı düşünür. | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
5 | Kavramları doğru tanımlar. | Anlatım, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
6 | Akıl yürütmeyi geliştirir. | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mantığın Tanımı, Akıl İlkeleri ve Mantığın Konusu | |
2 | Mantığın Mahiyeti, Amacı, Önemi ve Faydaları | |
3 | Mantığın Tarihçesi | |
4 | Kavram, Çeşitleri ve Delâletleri, Kavramlar Arası İlişkiler | |
5 | Beş Tümel ve Kategoriler | |
6 | Tanım, Çeşitleri ve Şartları | |
7 | Tanımda Ortaya Çıkan Hatalar, Tanımlanamazlar | |
8 | Bölme ve Sınıflandırma | |
9 | Önerme ve Çeşitleri | |
10 | Modal Önermeler, Önermelerde Dağıtıcılık ve Önermeler Arası İlişkiler | |
11 | Akıl Yürütme, Kıyas, Kıyasın Yapısı ve Unsurları, Yüklemli Kıyaslar | |
12 | Yüklemli Kıyaslar, Bitişik ve Ayrık Şartlı Kıyaslar, | |
13 | Tümevarım ve Analoji | |
14 | Beş Sanat |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Emiroğlu, İbrahim, Klasik Mantığa Giriş, Ankara 2004, |
Ders Kaynakları | [2] Öner, Necati, Klasik Mantık, Ankara 1991 [3] Çapak, İbrahim, Gazalinin Mantık Anlayışı, Ankara 2005, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | ||||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | ||||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | ||||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | ||||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |