Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Günümüz Kelam Problemleri DAO 454 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. RAMAZAN BİÇER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencinin modern inanç problemleri hakkında fikir sahibi olması ve bunların çözümlerini kavramasıdır.

Dersin İçeriği

Bu derste,modern dönemde uluhiyet, nübüvvet ve ahiret konularında ortaya çıkan sorunlar incelenecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kelam ilminin ana konularını değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Kelam ilminin tarihsel gelişimini öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Kelamın konularının tarihsel arka planını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Klasik kelam ve modern kelam bağlantısı, ortak yönlerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Çağdaş inanç konularının iç ve dış dinamiklerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Modern inanç konuları, sebep ve sonuçlarını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş: Modern inanç problemlerinden amaç nedir, kapsamı ve sınırı nedir?
2 İman ve inanç anlayışı
3 İslam kelamcılarına göre Tanrı
4 İslam kelamcılarına göre Tanrının nitelikleri
5 İslam kelamcılarına göre vahiy
6 İslam kelamcılarına göre ahiret ve bedensel diriliş
7 Reenkarnasyon
8 Reenkarnasyon tenasüh ilişkisi
9 Peygamberlik sürekliliğini koruyor mu?
10 Türkiyedeki Yeni Çağ Dini Akımları
11 Kader anlayışı, İslam dünyasını geri bırakmış mıdır?
12 Terörizm nedir, İslam bir terörden bahsedilebilir mi?
13 İslam ve Batı ilişkisi, ne zaman başlamıştır ve günümüzdeki durumu.
14 Türk Müslümanlığı anlayışı ve imkânı
Kaynaklar
Ders Notu

Ramazan Biçer, Küreselleşen Çağda İslam, İstanbul: Gelenek Yayınları, 2010;Kılavuz, Ahmed Saim, Anahatlarıyla İslam akaidi ve kelama giriş, İstanbul 2004

Ders Kaynakları

1. Topaloğlu, Bekir, Kelam İlmi: Giriş, İstanbul 1981
2. Aydın, Mehmet Din Felsefesi, Ankara: Selçuk Yayınları, 1992
3. TDV İslam Ansiklopedisi (İlgili maddeler)
4. Rael, Uzaylılardan Mesajlar, 1999, Bülent Vedia Çorak, Bilgi Kitabı, İstanbul 2004,
5. Grace Hallsell, Tanrıyı Kıyamete Zorlamak, İstanbul: Kim Yayınları 2002

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. X
2 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. X
3 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. X
4 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. X
5 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır.
6 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
7 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. X
8 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. X
9 Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. X
10 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. X
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir.
12 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 7 7
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 4 4
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 5