Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dini İletişim ve Rehberlik | DAO 494 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SUAT CEBECİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Kübra CEVHERLİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, dinin öğrenilmesi ve öğretilmesi süreçlerinde farklı iletişim etkinliklerinin rolünün, öneminin ve iletişim ilkelerinin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | İletişimin tanımı ve mahiyeti, İletişimin Unsurları, Öğrenme ve İletişim İlişkisi, Dini İletişim Alanları, Okulda Dini İletişim, Ailede Dini İletişim, Toplumda Dini İletişim, Dini İletişimde Hedef Kitle,Dini İletişimi Engelleyen Faktörler, Dini anlatımda ve öğretimde rehberlik yaklaşımı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişimle ilgili kavramları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | İletişimin unsurlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
3 | Farklı iletişim becerilerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
4 | Dini konulardaki iletişim özelliklerini ve sınırlıklarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | İletişim ilkelerini dini açıdan değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Dini iletişimde hedef kitle olgusunu analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
7 | Din eğitim ve öğretimi alanındaki rehberlik çeşitlerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
8 | Din öğretiminde Rehberlik yaklaşımını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişimin tanımı ve mahiyeti | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
2 | İletişimin Unsurları | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
3 | Öğrenme ve İletişim İlişkisi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
4 | İletişim Türleri | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
5 | Dini İletişim Alanları | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
6 | Okulda Dini İletişim | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
7 | Ailede Dini İletişim | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
8 | Toplumda Dini İletişim | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
9 | Dini İletişimde Hedef Kitle | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
10 | Dini İletişimi Engelleyen Faktörler | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
11 | Dini İletişimde Sınırlayıcı İlkeler | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
12 | Din Eğitim ve Öğretiminde Rehberlik ve Çeşitlerri | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
13 | Din Eğitiminde Rehberlik Alanları | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
14 | Dini anlatımda ve öğretimde rehberlik yaklaşımı | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Merih ZILLIOĞLU, İletişim Nedir?, Cem Yayınevi, İstanbul, 1996 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | ||||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | ||||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 89 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |