Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ku´Ran Okuma Bilgi ve Becerisi II | DAO 215 | 3 | 5 + 0 | 5 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | Yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUSA ÖZİŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kur´an okuyabilme ve bazı pasajları ezberleme yeteneğinin geliştirilmesi. |
Dersin İçeriği | Kutsal metni kendine özgü kurallar çerçevesinde ve kendi fonetik özelliklerini esas alan bir tarzda okumak |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kur´an harflerini telaffuz eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Kur´an-ı Kerim´i yüzünden okur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav , Ödev, |
3 | Râ harfi ve Lafza-i Celâl´in okunuşu, zamir ve sekte gibi Kur´an okuma kurallarını açıklar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Yasin suresini ezberler. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Nas-Duha surelerinin talimini tekrarlar. , Bakara Sûresi 255, 285-286. ayetleri ve Haşr Sûresi 21-24.ayetlerini ezberden okur. | Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yüzünden okuma (Tâhâ sûresi). | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
2 | Yüzünden okuma (Nur sûresi). Tecvid konularının tekrarı. Yasin sûresinin ezberi (1. sayfa). | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
3 | Yüzünden okuma (Şuara sûresi).İstiaze ve besmele konusu. Nas-Humeze sureleri ezber tekrarı. | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
4 | Yüzünden okuma (Neml sûresi). Tekbir konusu. Yasin sûresinin ezberi (2. sayfa). | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
5 | Yüzünden okuma (Kasas sûresi).Tilavet secdesi konusu. | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
6 | Yüzünden okuma (Sâffât sûresi). Vakf ve kuralları. Yasin sûresinin ezberi (3. sayfa). | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
7 | Tecvid tahlilleri. | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
8 | Yüzünden okuma (Sâd sûresi) İbtida. Asr-Beyyine sureleri ezber tekrarı. | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
9 | Yüzünden okuma (Şûra ve Hucurât sûreleri).Vasl ve kuralları. Yasin sûresinin ezberi (4. sayfa). | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
10 | Yüzünden okuma (Kâf ve Zâriyat sûreleri). Temsili tilavet “Ref_’i savt”. Kadir-Duha sureleri ezber tekrarı | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
11 | Yüzünden okuma (Tûr, Kamer ve Vâkıa sûreleri).Temsili tilavet “Hafd-ı savt”. Yasin sûresinin ezberi (5. sayfa). | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
12 | Yüzünden okuma (Kalem, Hââkka, Mearic ve Nuh sûreleri).Kur’ân Okumada dudak hareketleri “dudak talimi”. Yasin sûresinin ezberi (6. sayfa). | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
13 | Yüzünden okuma (Cin, Müzzemmil ve Müddessir sûreleri). Kur’ân okuma hataları “lahn”. Mülk suresi ezber tekrarı. | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
14 | Yüzünden okuma (Kıyâme, İnsan ve Murselât sûreleri). Asım kıraatine ait bazı okuyuş özellikleri. Nebe’ suresi ezber tekrarı. | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Dağdeviren, A. (2006): Kur’an Okuma Sanatı Tecvid. İstanbul: Yeni Akademi Yayınları. |
Ders Kaynakları | [2] Çetin, A. (2007): Kuran Okuma Esasları. Bursa: Emin Yayınları. [3] Ğavsânî, Y. A.. (1996). İlmü-Tecvid. Dimeşk.. [4] Muhammed Mekkî, N. (1970): Nihâyetü-Kavli-Müfîd fî İlmi-Tecvîd. Mısır: Matbaatü Mustafa el-Bâbî el-Halebî ve Evlâdihi. [5] Zihni, M. (1898): el-Kavlü-Sedîd fî İlmi-Tecvîd. İstanbul: Dâru-Tıbâati-Âmire. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Sözlü Sınav | 15 |
2. Sözlü Sınav | 15 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Sözlü Sınav | 2 | 12 | 24 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 192 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |