Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İslami Türk Edebiyatı | DAO 260 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KENAN MERMER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk-İslâm Edebiyatı?nın mahiyetini, kaynaklarını ve bu edebiyattaki nazım-nesir türlerini öğretmek |
Dersin İçeriği | Türk-İslâm Edebiyatı?nın tarihsel olarak gelişimi, dönemleri, nazım-nesir tahlilleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk-İslâm Edebiyatı?nın inşa olunma sürecini kavrar.. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
2 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın özelliklerini ve kaynaklarını bilir. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Türk-İslâm Edebiyatı?nın temel eserlerini kısmen yorumlar. | Alıştırma ve Uygulama, Altı Şapka, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Türk-İslâm Edebiyatı´ndaki dinî-edebî türleri bilir. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
5 | İslâmî edebiyatın yüzyıllar içerisindeki değişimini analiz eder. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Altı Şapka, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Manzum ve mensur metinleri içerik ve edebî sanatlar açısından analiz eder. | Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk-İslâm Edebiyatı´na Giriş (Mahiyeti ve Özellikleri) | |
2 | İslâm Öncesi Türk Edebiyat (Sözlü ve Yazılı Dönem) | |
3 | İslâmî Dönem Türk Edebiyatı´nın Genel Özellikleri | |
4 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Kaynakları | |
5 | İlk Dönem Türk-İslâm Edebiyatı Eserleri ve Hikmet Geleneği | |
6 | Anadolu Selçuklu´da Edebî-Tasavvufî Hayat (H. Bektaş-ı Veli-Mevlânâ ve Yûnus Emre) | |
7 | Dinî-Edebî Türler (Tevhîd, Münâcât, Esmâ-i Hüsnâ Şerhleri, Na´t) | |
8 | Dinî-Edebî Türler (Mevlid, Sîretü´n-Nebî, Hilye, Şemâil, Hadîs-i Erba´în) | |
9 | Dinî-Edebî Türlere Örnekler | |
10 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Dönemleri (XIV-XVI. Yüzyıla Meşhur Sanatkârlar ve Eserler Doğrultusunda Genel Bakış) | |
11 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Dönemleri (XVII-XIX. Yüzyıla Meşhur Sanatkârlar ve Eserler Doğrultusunda Genel Bakış) | |
12 | Edebî Sanatlar (Söz ve Anlam Sanatlarının Başlıca Örnekleri | |
13 | Divan Edebiyatı´ndan Örnek Metinler | |
14 | Tasavvuf ve Halk Edebiyatı´ndan Örnek Metinler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. H. İbrahim ŞENER-Alim YILDIZ, Türk-İslâm Edebiyatı, Rağbet Yayınları, İstanbul, 2003. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | ||||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 61 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |