Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Din Psikolojisi | DAO 207 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | yoktur |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDULVAHİT İMAMOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. Ayşe Şentepe |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bir bütün olarak Din Psikolojisi bilimini; kavram ve düşünce olarak öğrenciye algılatmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste başlangıcından günümüze din psikolojisinin bir ilim olarak gelişimi, ortaya çıkan ekoller ve araştırma alanları işlenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Din Psikolojisinin tanımını, konusunu ve gayesini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Din Psikolojisinin temel kaynaklarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Din Psikolojisinin araştırma alanlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Din psikolojisinin diğer İslami ilimlerle münasebetini sentezler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Dini duygu ve düşünce hayatını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Din değiştirme kriterlerini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Din ve insan ilişkilerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
8 | Dini hayatın psişik hallerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Din psikolojisine genel bakış, | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
2 | Din psikolojisinin temel kavramları | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
3 | Genel psikoloji ve din psikolojisi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
4 | Din psikolojisinde yeni gelişmeler | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
5 | Din psikolojisinin alanları | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
6 | Dini duygu, | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
7 | Dini düşünce | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler |
8 | Dini fiiller. | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
9 | Din değiştirme | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
10 | Mistisizm ve psikoloji | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
11 | Insanın gelişimi ve din | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
12 | Dini hayat ve benlik | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
13 | Şahsiyet ve dini tutumlar | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
14 | Konulara genel bakış | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Hökelekli, H.(1993), Din Psikolojisi, T.D.V. Yayınları, Ankara. 2. Yavuz, Kerim, (2013), Günümüzde nancın Psikolojisi, Boğaziçi Yayınları, İstanbul. |
Ders Kaynakları | 2. Armaner, N., (1980), Din Psikolojisine Giriş, Ayyıldız Matbaası, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | ||||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |