Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sağlık İletişimi HIR 407 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü ERDAL BİLİCİ
Dersi Verenler Doç.Dr. SİMGE ÜNLÜ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çağımızın gözde mesleklerinden biri olan halkla ilişkiler ?önemli olmakla, sıradan olmak arasındaki fark? olarak ifade edilir. Bu bağlamda halkla ilişkileri iyi olan kurumlar olumlu imaja sahip olmaktadırlar. Sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılması ve müşteri memnuniyetinin sağlanabilmesi halkla ilişkiler faaliyetlerinin etkinliğiyle doğru orantılıdır. Bir başka ifadeyle etkin ve başarılı halkla ilişkiler faaliyetleri sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılmasında anahtar rol oynamaktadır.

Dersin İçeriği

Sağlık İletişimine Giriş, Sağlık iletişimi nedir?

Disiplinlerarası Bir Alan Olarak Sağlık İletişimi, Sağlık iletişiminin özellikleri

Sağlık İletişimi Kuram ve Modelleri

Sağlık İletişimi Kuram ve Modelleri

Sağlık İletişimi Kampanya Süreci

Sağlık İletişimi ile ilgili diğer konular

Risk İletişimi, Medyada Savunuculuk

Sağlık Okuryazarlığı, Eleştirel Sağlık İletişimi

Medya ve Sağlık

Sağlık İletişimi ve Etik

Sağlık İletişiminin Kişilerarası İletişim Perspektifi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Halkla ilişkiler çalışmalarında medyanın önemini tartışır. Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Halkla ilişkilerin Sağlık işletmelerinde konumunu ve işlevlerini açıklar Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Halkla ilişkiler Faaliyetlerinde kullanılan teknikleri bilir. Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Sağlık hizmetlerinde halkla ilişkilerin önemini belirtir. Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Halkla ilişkiler kavramını tanımlar. Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sağlık İletişimine Giriş, Sağlık iletişimi nedir? - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013.
2 Disiplinlerarası Bir Alan Olarak Sağlık İletişimi, Sağlık iletişiminin özellikleri - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013.
3 Sağlık İletişimi Kuram ve Modelleri - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013.
4 Sağlık İletişimi Kuram ve Modelleri - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013.
5 Sağlık İletişimi Kampanya Süreci - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013.
6 Sağlık Kuruluşlarında (Hastanelerde) Halkla İlişkilerin Önemi - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013.
7 Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Örgütlenmesi: Halkla İlişkiler Biriminin Hastane İçindeki Rolü ve Konumu - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013.
8 Hastane Halkla İlişkiler Uzmanında Bulunması Gereken Nitelikler - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013.
9 ARASINAV - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013.
10 Hastanelerde Halkla İlişkiler Uzmanının Görevleri - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013.
11 Basınla (Medyayla) İlişkiler - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013.
12 Sağlık İletişimi ve Etik - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013.
13 Sağlık İletişiminin Kişilerarası İletişim Perspektifi - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013.
14 Proje Sunumu - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013.
Kaynaklar
Ders Notu

IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013.

Ders Kaynakları

Çınarlı, İnci, (2008), Sağlık İletişimi ve Medya, Ankara: Nobel

Okay, Ayla, (2009), Sağlık İletişimi, İstanbul: MediaCat

Tabak, Ruhi Selçuk, (1999), Sağlık İletişimi, İstanbul: Literatür

Seal, Clive (2003), "Health and The Media: An Overview", Sociology of Health and Illness, vol.25, no.6,pp.513-531

Özdemir, Gamze Yücesan, Özdemir, Ali Murat, (2006), “Medya ve Sağlık: Patolojik Bir İlişki”, Toplum ve Hekim, Ocak-Şubat, cilt 21, sayı 1, s.32-38.

Schiavo, Renata, (2007) , Health Communication: From Theory to Practice, Jossey Bass, USA

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar.
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder.
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar.
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler.
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar.
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Proje / Tasarım 10
1. Sözlü Sınav 30
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 2 15 30
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 123
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,92
Dersin AKTS Kredisi 5