Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Medyanın Ekonomi Politiği HIR 218 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET GÜZEL
Dersi Verenler Doç.Dr. MUSTAFA BOSTANCI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Medyanın ekonomipolitik bakış açışıyla yorumlanması
Dersin İçeriği Küreselleşme sürecine paralel olan ekonomi politik değişkenlere medya çerçevesinden bakmak.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kapitalizmin yalnızca ekonomik değil, aynı zamanda politik ve toplumsal bir sistem olduğunu kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
2 Medya ve ürünlerine eleştirel bir bakış kazanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
3 Medyayı ekonomi politiğin çerçevesinden yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sözlü Kültür
2 Yazılı Kültür (matbaadan önce)
3 Yazılı Kültür (matbaadan sonra)
4 Rönesans ve Reformasyon Hareketleri
5 Kapitalizmin Ruhu
6 Modernite ve Kamusal Alan I
7 Modernite ve Kamusal Alan II
8 Ara Sınav
9 Kitle Kültürü ve Medyası
10 Tekelleşme ve Yöndeşme
11 Propaganda ve Reklam
12 Reklam ve Tüketim Kültürü
13 Postfordizm ve Medya
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Selda Bulut (der), Sermayenin Medyası, Medyanın Sermayesi, Ankara: Ütoya Yayınları; Noam Chomsky, Medya Denetimi, İstanbul: Everest Yayınları; Noam Chomsky, Medya Denetimi, İstanbul: Everest; Jean Jacques Rousseau, Ekonomi Politik, İmge: Ankara; Ünsal Oskay, XIX. Yüzyıldan Günümüze Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri, İstanbul: Der Yayınları, Karl Marx, 1844 El Yazmaları, İstanbul: İletişim Yayınları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
1. Sözlü Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5