Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Grafik Tasarım HIR 314 6 3 + 1 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. BERKAY BULUŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Reklamcılık ve Matbaacılık sektöründe sıkça kullanılan Photoshop ,Aİ, ve yardımcı programları kullanılarak; afiş, dergi, broşür, kitap kapağı, ürün kataloğu gibi materyaller tasarlanması ve bu materyallerin tanıtımının internet üzerinden yapılmasını sağlayan web sayfası tasarımlarının yapılması.
Dersin İçeriği Photoshop ve Adobe Illstrator programlarını kullanarak;
- afiş, buroşür, kitap kapağı tasarlamak
- ürün kataloğu tasarlamak
- web sayfası tasarlamak ve yaınlamak
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Grafik ve Tasarım temel kavramlarını öğrenmek Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Örnek Olay, Ödev, Performans Görevi,
2 Photoshop programını ve kullanım alanlarını öğrenmek Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Örnek Olay, Ödev,
3 Photoshop programında yer alan paneller ve araçları öğrenmek Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Ödev, Performans Görevi,
4 Photoshop programı ile resimler üzerinde seçim ve düzenleme işlemleri yapabilmek Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
5 Photoshop programı ile afiş, buroşür ve web sayfası tasarımı yapabilmek Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
6 Photoshop programı ile 3D tasarım çalışmaları yapabilmek Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
7 photoshop programı ile imaj ve filtrelerle çalışma Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
8 Adobe programı ile vektörel çizimler yapabilmek Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tasarım Kavramı ve Temeller, Tasarım ve Tipografi
2 Tasarımların Oluşturulması ve Görselleştirilmesi, Tipografik Karakterler ve Özellikler, Grafik Tasarım Öğeleri ve Temel İlkeleri, Renk ve Ton Düzenlemeleri, Grafik ve Web Tasarım Öğrenmeye Başlamak
3 Photoshop Giriş, Photoshop daki Yenilikler, Tasarım Temelleri ve Süreçleri
4 Photoshop´un Temelleri, Arayüz, Paneller ve Araçlar
5 Photoshop´ta Seçimler ile Çalışmak ve Püf Noktaları
6 Katmanlar ile Çalışmak, Tipografi, Vektör Çizim Teknikleri, Stillerle Çalışmak
7 Boyama ve Renklendirme Teknikleri, Dolgular, Fırçalar ve Dijital Kalemler Çalışmak
8 Görüntü İşleme ve Manipülasyon, Dijital Fotoğrafçılık, Photoshop ve Camera Raw, Akıllı Nesneler ve Filtreler
9 Görüntü İşleme ve Manipülasyon, Dijital Fotoğrafçılık, Photoshop ve Camera Raw, Akıllı Nesneler ve Filtreler
10 3D Tasarım, Kolaj Çalışmaları, Fotomanipülasyon Çalışmaları, Rötuş Çalışmaları, Baskı Süreçleri
11 Matbaacılık, Reklamcılık ve Adobe Illstrator Programı
12 Adobe Illstrator´de Kaydetme ve Dosya Alma İşlemleri, Renk Paleti, Nesne ve Vektör Kavramları
13 Adobe Illstrator´de Vektörel Çizim Araçlarının Kullanımı, Efektler ile Çalışmak, Dolgular ile Çalışmak
14 Adobe Illstrator´de Gelişmiş Özellikler; Afiş, Buroşür, Dergi hazırlama ve baskılama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Scott Kelby,He Kelby Dig Photography Bk V 2 P2, İstanbul, 2013, ISBN : 9780321948540
Scott Kelby, The Digital Photography Book: The Step-by-step Secrets for How to Make Your Photos Look Like the Pro, Peachpit Press / İstanbul, 2006, ISBN : 9780321474049
Özge Mardi Bayar, Photoshop CS6 - CC, Kodlab 2014
Yavuz Gümüştepe, Illustrator Cs6, Kodlab / Bilgisayar-Program Eğitimi Dizisi, İstanbul, 2012, ISBN : 9786055201036
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
1. Proje / Tasarım 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,48
Dersin AKTS Kredisi 5