Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Edebiyatbilim Eleştiri Kuramları ADE 601 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. CÜNEYT ARSLAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Ayla AKIN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Edebiyat kuramlarını ve eleştiri yöntemlerini incelemek, incelenen kuram ve yöntemleri
edebi eserler üzerinde tatbik etmek.
Dersin İçeriği Edebiyat kuramları ve eleştiri yöntemleri incelenecek, incelenen kuram ve yöntemler günümüz Alman edebiyatına ait eserler üzerinde tatbik edilecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler, yazın ve yazınbilim kavramlarını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
2 Öğrenciler yazın kuramlarını araştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
3 Öğrenciler yazın kuramlarını tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
4 Öğrenciler, yazın kuramları ve eleştiri yöntemleri hakkında inceleme yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
5 Öğrenciler çalışmalarını sözlü olarak sunar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
6 Öğrenciler farklı metinleri farklı eleştiri yöntemleriyle analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Edebiyatbilim Eleştiri Kuramları
2 Yansıma
3 Yansıma
4 Sosyal Gerçek
5 Tarihsel - Sosyal - Ekonomik İnceleme
6 Topluma Yönelik İnceleme
7 Esere Dönük İnceleme
8 Metne Dönük Eleştiri
9 Metindışı Eleştiri
10 Stilistik İnceleme
11 Stilistik İnceleme
12 Yazara Dönük İnceleme
13 Yazar ve Freud Araştırması
14 Yazar ? Okur
Kaynaklar
Ders Notu Ders ile ilgili makaleler
Ders Kaynakları - Angelika Corbineau-Hoffmann: Einführung in die Komparatistik
- Thomas Bleicher: Allgemeine und Vergleichende Literaturwissenschaft
- Peter V. Zima: Komparatistik
- Dionys Durisin: Vergleichende Literaturforschung
- Thomas Bleicher: Elemente einer komparatistischen Imagologie
- Hugo Dyserinck: Komparatistische Imagologie
- Götz Pochat: Images in Kunst und Kunstkritik
-Friederike Hetsch: Omagologie des Islams in der neueren und neuesten spanischen
Literatur.
- Binnaz Baytekin; Kuramsal ve Uygulamalı Karşılaştırmalı Edebiyat Bilim
- Binnaz Baytekin, Alman Edebiyatında İki Almanya?nın Birleşmesi Olgusu
- R. Wellek ve A. Warren, Yazın Kuramı
- Carloni ve Filloux, Eleştiri Kuramları
- Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri
- Terry Eaglaton, Eleştiri ve İdeoloji
- Berna Moran, Edebiyat Üzerine Makaleler
- Tahsin Yücel, Eleştiri Kuramları
- Berna Moran: Feminist Eleştiri Kuramı
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapmak (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatmak) X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Seminer) 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6