Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kültürel Çalışmalarda Seçme Konular: Bilgi, Güç ve Politika CUL 527 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

YOK

Önerilen Seçmeli Dersler

YOK

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUĞBA AYAS ÖNOL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Kültürel Çalışmalar alanında belirlenmiş bir konuda derin analiz ve yakın okuma pratiği kazandırabilmek 

Dersin İçeriği

Bu ders bilgi, güç ve politika arasındaki ilişkiye odaklanır. Hannah Arendt, Jürgen Habermas, Michel Foucault, Richard Rorty, Jacques Rancière and Slavoj Zizek gibi düşünürlerin seçilmiş eserlerinin ayrıntılı okumasını ve kapsamlı analizi yapmayı hedefler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kültürel çalışmalar alanında tartışılan bilgi ve politika teorilerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
2 Siyaset felsefesinin estetikle ilişkisini tartışabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
3 Bilgi teknolojilerinin günlük hayat üzerindek, etkisini tartışabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
4 Kamusal alan, biopolitika gibi alanın önemli konularını bilir ve farklı görüşleri tartışabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
5 İktidarın disiplin mekanizmlarını ve işleyişlerini bilir ve tartışabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş: Bilgi, Güç ve Politika Üzerine
2 İnsanlık, Politika ve Estetik Yargı: Hannah Arendt
3 Contingency, Irony, and Solidarity: Richard Rorty
4 İletişimsel Eylem Teorisi: Jurgen Habermas
5 Kamusal Alan: Jurgen Habermas
6 Bilginin Arkeolojisi: Michael Foucault
7 Ara Sınav
8 Disiplin, Beden ve İktidar
9 Delilik, uygarlık ve biopolitika
10 Biopolitika ve Gözetim Toplumu
11 İktidar ve Sosyal Medya
12 Bilgi, Güç ve İktidar I
13 Bilgi, Güç ve İktidar II
14 Tartışma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Rorty, Richard. Philosophy and the Mirror of Nature. (Princeton: Princeton University Press, 1979).

Rorty, Richard. Contingency, Irony, and Solidarity. (Cambridge: Cambridge University Press, 1989). 

Rorty, Richard. Objectivity, Relativism and Truth: Philosophical Papers I. (Cambridge: Cambridge University Press, 1991.) 

Rorty, Richard. Essays on Heidegger and Others: Philosophical Papers II. (Cambridge: Cambridge University Press, 1991.)

Rorty, Richard. Truth and Progress: Philosophical Papers III. (Cambridge: Cambridge University Press, 1998.)

Rorty, Richard. Philosophy as Cultural Politics: Philosophical Papers IV. Cambridge: Cambridge University Press, 2007.

Arendt, Hannah. The Origins of Totalitarianism (1951). (Revised ed.; New York: Schocken, 2004).

Arendt, Hannah. The Human Condition (Chicago: University of Chicago Press, 1958).

Arendt, Hannah. Between Past and Future: Six exercises in political thought (New York: Viking, 1961).

Arendt, Hannah. On Revolution (New York: Viking, 1963).

Arendt, Hannah. Eichmann in Jerusalem: A Report on the Banality of Evil (1963). (Rev. ed. New York: Viking, 1968.)

Arendt, Hannah. Men in Dark Times (New York: Harcourt, Brace and World, 1968).

Arendt, Hannah. On Violence. Harvest Books (New York: 1970).

Arendt, Hannah. Lectures on Kant's Political Philosophy. Edited and with an Interpretive Essay by Ronald Beiner (The University of Chicago Press, 1992).

Habermas, Jürgen (1962 trans 1989) The Structural Transformation of the Public Sphere: An Inquiry into a category of Bourgeois Society, Polity, Cambridge.

Habermas, Jürgen (1984) [1981]. Theory of Communicative Action, Vol I: Reason and the Rationalization of Society (Book). Trans. Thomas A. McCarthy. Boston, Mass.: Beacon Press.

Foucault, Michel. The History of Sexuality, Volume 1: An Introduction. Trans. Robert Hurley. New York: Vintage Books, 1990.

Foucault, Michel. Discipline and Punish: The Birth of the Prison. 2nd edition. Trans. by Alan Sheridan. New York: Vintage Books, 1995.

Foucault, Michel. The Archaeology of Knowledge: and the Discourse on Language. Trans. Alan Sheridan. New York: Vintage Books, 1982.

Foucault, Michel. The Birth of the Clinic: An Archaeology of Medical Perception. Trans. Alan Sheridan. New York: Vintage Books, 1994

Foucault, Michel. Madness and Civilization: A History of Insanity in the Age of Reason. Trans.by Richard Howard. New York: Vintage, 1988.

Ranciere, Jacques. Disagreement: Politics and Philosophy.(Minnesota Press, 1998)

Ranciere, Jacques. Dissensus: On Politics and Aesthetics. (Continuum, 2010)

Zizek, Slovaj. Sublime Object of Ideology. Verso, 1989.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. X
2 Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. X
3 Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. X
5 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. X
6 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
7 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. X
8 Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. X
9 İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Seminer) 30
1. Ara Sınav 30
1. Sözlü Sınav 10
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 1 5 5
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6