Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Psikanaliz ve Kültür CUL 508 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. YUSUF ADIGÜZEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Psikanalizi bir disiplin olarak, sosyal bilimlerin çeşitli dallarından gelen diğer alanlarla birlikte değerlendirmek ve psikanalizin sadece klinik çerçeveden oluşmadığı fikrinden yola çıkarak kuramsal olarak da ilgilendiği alanları paylaşmak

Dersin İçeriği

Bu derste, psikanalizin etkileşim içerisinde olduğu diğer bilimlerle olan ilişkisi incelenecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Psikanalitik kuram üzerine olan temel yaklaşımları öğrenir Anlatım,
2 Sigmund Freud'un metinleri üzerinden uygarlık fikrine psikanalitik çerçeveden bakmayı öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
3 Psikanalizin tarihsel gelişimi hakkında fikir sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
4 Edebiyat, sinema ve sanat eserlerini psikanalitik perspektiften yorumlamayı öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
5 Psikanalizin diğer disiplinlerle olan ilişkisini inceler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Psikanalitik Kurama Giriş
2 Psikanaliz ve Medeniyet
3 Totem ve Tabu
4 Uygarlık ve Huzursuzluğu
5 Psikanaliz Tarihi
6 Psikanaliz ve Sanat
7 Psikanaliz ve Sinema
8 Psikanaliz ve Edebiyat
9 Psikanaliz ve Beden
10 Psikanaliz ve Eğitim
11 Psikanaliz ve Politika
12 Psikanalitik Kurama Ait Video Gösterimi
13 Psikanaliz ve Diğer Disiplinlerle Olan Bağları
14 Tartışma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

COGITO DERGİSİ - YÜZYILIN PSİKANALİZİ
COGITO DERGİSİ - PSİKANALİZ VE KÜLTÜR
TEVFİKA İKİZ - PSİKANALİZ KONUŞMALARI, PSİKANALİZ YAZILARI, PSİKANALİZ VE SANAT
S. FREUD - TOTEM VE TABU
S. FRUED - BİR YANILSAMANIN GELECEĞİ
S. FREUD - UYGARLIKTA HUZURSUZLUK

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. X
2 Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. X
3 Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. X
5 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. X
6 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
7 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. X
8 Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. X
9 İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Uygulama) 1 15 15
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6