Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modernite ve Görüntü Kültürü | CUL 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YUSUF ADIGÜZEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Görüntünün politik, ekonomik ve kültürel boyutlarını tartışmak. |
Dersin İçeriği | Farklı mecralardaki görüntülerin kültürel çözümlemesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Görüntünün egemen kültürün araçlarından biri olduğunu kavrar. | Anlatım, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
2 | Modern yaşam tarzları ile görüntünün ilişkisini anlar. | Anlatım, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
3 | Görsele dair eleştiri üretmeyi öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sözlü Kültür | |
2 | Yazılı Kültür: Matbaadan önce ve sonra | |
3 | Görsel Kültür ve Görüntü Kültürü | |
4 | Gazete ve Kitap | |
5 | Sinema | |
6 | Televizyon | |
7 | dijital kültür and yakınsama | |
8 | Proje Tasarımı | |
9 | Web 1.0, Web 2.0, Web 3.0 | |
10 | Oyun ve Oyunlaştırma | |
11 | Siberkültür | |
12 | Proje Sunumu | |
13 | Proje Sunumu | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür, İtanbul: Metis Yayınları; Guy Debord, Gösteri Toplumu, İstnbul: Ayrıntı Yayınları; Jean Baudrillard Simülakrlar ve Simülasyon, Ankara: Doğu Batı Yayınları; Jean Baudrillard, Şeytana Satılan Ruh, Ankara: Doğu Batı Yayınları; Levend Kılıç, Fotoğraf ve Sinemanın Toplumsal Tarihi, Ankara: Dost Kitabevi; Chris Jenks, Visual Culture, Routledge; Kevin Robins, İmaj, İstanbul: Ayrıntı Yayınları; Kevin Robins&Frank Webster, Times of Technoculture, Routledge. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. | ||||||
2 | Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. | ||||||
3 | Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | ||||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | ||||||
5 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. | ||||||
6 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | ||||||
7 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | ||||||
8 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. | ||||||
9 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Sözlü Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |