Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Batı Dillerinde Felsefe Metinleri FEL 608 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FATMA BERNA YILDIRIM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Yapısalcılığın felsefe açısından değerlendirilmesi
Dersin İçeriği Yapısalcılık ve sonrası metinlerinin incelenmesi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ana hatlarıyla yapısalcılığın tanınması Anlatım, Grup Çalışması, Ödev,
2 Göstergebilim tarihinin incelenmesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Ödev,
3 Yapısal dilbilimin incelenmesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Ödev,
4 Yapısal edebiyat eleştirisinin incelenmesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Ödev,
5 Yapısal antropolojinin incelenmesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Ödev,
6 Yapısalcılık sonrası felsefenin tanınması
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Göstergebilimin tarihi: Aristoteles ve Boethius
2 Göstergebilimin tarihi: Tümeller tartışması ve Modistae Okulu
3 XIX. yüzyıl dilbilimi ve Ferdinand de Saussure´ün eleştirisi
4 Saussure´ün dilbilimi
5 Rus Biçimciliği ve Vladimir Propp
6 Claude Lévi-Strauss
7 Claude Lévi-Strauss
8 Algirdas Julien Greimas
9 Ara sınav
10 Roland Barthes
11 Michel Foucault
12 Jacques Derrida
13 Jacques Derrida
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları İlgili düşünür metinleri
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması
6 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek
7 Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak
8 Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek
9 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
10 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması
11 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak
12 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi
13 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması
14 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6