Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Müziği İka Teorisi | MZB 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CEMAL KARABAŞOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Türk müziği eski kaynaklarını kullanarak ikâ teorisinin tarihsel gelişimini görmek ve günümüz Türk Müziği´ndeki ika anlayışını kavramak |
Dersin İçeriği | Farklı yüzyıllarda yazılan ve Türk müziği ikâsına dair bilgiler içeren kaynak eserlerdeki nazariyeler incelenecek, burada yer alan ikâ devirleri ile günümüz Türk Müziği ikâ uygulamasının farkları ve benzerlikleri incelenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk müziği ikâ teorisini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Türk müziği ikâ kaynaklarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | İkâ´ın unsurlarını ve uygulamalarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | İkâ teorisi ve günümüz Türk Müziği ikâ anlayışının karşılaştırmasını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İkâ´ın tarifi, asli ve yardımcı unsurları | |
2 | İkâ yazım şekilleri ve okunuşları | |
3 | 10. yüzyıl Türk Müziği kaynaklarında yer alan ikâ´ya dair bilgiler | |
4 | 11. yüzyıl Türk Müziği kaynaklarında yer alan ikâ´ya dair bilgiler | |
5 | 12. yüzyıl Türk Müziği kaynaklarında yer alan ikâ´ya dair bilgiler | |
6 | 13. yüzyıl Türk Müziği kaynaklarında yer alan ikâ´ya dair bilgiler | |
7 | 14. yüzyıl Türk Müziği kaynaklarında yer alan ikâ´ya dair bilgiler | |
8 | 15. yüzyıl Türk Müziği kaynaklarında yer alan ikâ´ya dair bilgiler | |
9 | 16. yüzyıl Türk Müziği kaynaklarında yer alan ikâ´ya dair bilgiler | |
10 | 17. yüzyıl Türk Müziği kaynaklarında yer alan ikâ´ya dair bilgiler | |
11 | 18. yüzyıl Türk Müziği kaynaklarında yer alan ikâ´ya dair bilgiler | |
12 | 19. yüzyıl Türk Müziği kaynaklarında yer alan ikâ´ya dair bilgiler | |
13 | 20. yüzyıl Türk Müziği kaynaklarında yer alan ikâ´ya dair bilgiler | |
14 | 20. yüzyıl Türk Müziği´nde ikâ uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Edvâr ve risâle sahipleri üzerine yapılan yüksek lisans ve doktora tezleri |
Ders Kaynakları | Ekrem Karadeniz, Musikimizde Usul ve İka, Türk Kültürü Dergisi, sy. 190, İstanbul 1978. İsmail Hakkı Özkan, Türk Musikisi Nazariyatı ve Usulleri, Ötüken Neşriyat, İstanbul 2011. H. Sadettin Arel, Türk Musikisi Kimindir, Kültür Bakanlığı, Ankara 1988. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müzik bilimine dair kuramsal bilgileri sınıflandırır. | X | |||||
2 | Müzik bilimine dair kuramsal bilgileri analiz eder. | X | |||||
3 | Müzik bilimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar yapabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme yeteneği kazanır. | X | |||||
4 | Müzik bilimine dair alt problemleri belirler ve çözümler üretir. | X | |||||
5 | Müzik bilimine dair saha çalışmalarını yürütme ve derleme yapabilme yeteneği kazanır. | X | |||||
6 | Müzik biliminde öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için alternatif çözümler geliştirir. | X | |||||
7 | Müzik bilimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip ederek, alan dışındaki gruplara aktarabilir. | X | |||||
8 | Müzik bilimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri topluma yansıtabilir. | X | |||||
9 | Müzik bilimi alanına dair edindiği bilgileri problem çözme ve farklı disiplinlerde uygulayarak sentezleyebilir. | X | |||||
10 | Müzik bilimi alanı ile ilgili sorunların çözümünde liderlik yapabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |