Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Dünya Halk Müziği Örnekleri | MZB 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SERTAN DEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SERTAN DEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | DÜNYA HALK MÜZİKLERİNİN İCRA VE TEKNİKLERİ HAKKINDA DONANIM SAĞLAMAK. |
Dersin İçeriği | MEDENİYET OLUŞTURABİLMİŞ FARKLI TOPLUMLARIN MÜZİKLERİNİN YAPISAL ÖZELLİKLERİ ANLATILARAK, KENDİ HALK MÜZİĞİMİZ İLE KARŞILAŞTIRMASI YAPMA. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk müziğinin melodik yapısını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Müzikte karşılaştırma yapma çalışmalarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Türk halk müziği ve diğer halk müziklerinin yapısal analizlerini yapar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | SANAT VE MÜZİK NEDİR? | |
2 | KLASİK MÜZİK NEDİR? | |
3 | HALK VE HALK MÜZİĞİ NEDİR? | |
4 | TÜRK MÜZİĞİ SES SİSTEMİ | |
5 | TÜRK HALK MÜZİĞİNİN MELODİK YAPISI VE SES SİSTEMİ | |
6 | TÜRK HALK MÜZİĞİNİN YAPISAL ÖZELLİKLERİ | |
7 | YUNAN HALK MÜZİĞİ | |
8 | JAPON HALK MÜZİĞİ | |
9 | HİNT HALK MÜZİĞİ | |
10 | İSPANYOL HALK MÜZİĞİ | |
11 | RUS HALK MÜZİĞİ | |
12 | ARAP HALK MÜZİĞİ | |
13 | FARS HALK MÜZİĞİ | |
14 | GENEL DEĞERLENDİRME |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | SERTAN DEMİR (2013) "TÜRK HALK MÜZİĞİNDE TÜRLER", USAR YAY., İSTANBUL |
Ders Kaynakları | AHMET ŞAHİN AK, "TÜRK MUSİKİSİ TARİHİ", KÜLTÜR BAK. YAY., ANKARA |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müzik bilimine dair kuramsal bilgileri sınıflandırır. | X | |||||
2 | Müzik bilimine dair kuramsal bilgileri analiz eder. | X | |||||
3 | Müzik bilimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar yapabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme yeteneği kazanır. | X | |||||
4 | Müzik bilimine dair alt problemleri belirler ve çözümler üretir. | X | |||||
5 | Müzik bilimine dair saha çalışmalarını yürütme ve derleme yapabilme yeteneği kazanır. | ||||||
6 | Müzik biliminde öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için alternatif çözümler geliştirir. | X | |||||
7 | Müzik bilimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip ederek, alan dışındaki gruplara aktarabilir. | X | |||||
8 | Müzik bilimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri topluma yansıtabilir. | X | |||||
9 | Müzik bilimi alanına dair edindiği bilgileri problem çözme ve farklı disiplinlerde uygulayarak sentezleyebilir. | X | |||||
10 | Müzik bilimi alanı ile ilgili sorunların çözümünde liderlik yapabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |