Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nanotechnology and The Environment | NMB 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ALİYE SUNA ERSES YAY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ALİYE SUNA ERSES YAY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Nanoteknoloji ve çevre nanoteknolojisinin temel kavramlarını öğrenmek |
Dersin İçeriği | Nanoteknoloji ve çevreye giriş, nano malzemeler: tanım ve özellikleri, üretim süreçlerine genel bakış, nanopartikül analizleri (SEM, AFM, TEM, VSI vb.),çevresel davranış ve taşınımları, çevre teknolojisinde nanoteknolojinin önemi, yeraltı suyu iyileştirmede nanomalzemeler, membran prosesler, su ve atıksu arıtımında adsorbant olarak nanomalzemeler, nanoteknoloji ve yenilenebilir enerji, nanomalzemelerin toksik etkileri,nanomalzemelerin ekotoksikolojik etkileri, nanomalzemelerin yaşam döngüsü, bilimsel araştırmalar ve nanomalzeme ile yapılması gereken gelecekteki yönetmelikler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hücreler, bakteriler, organizmalar, toplumlar ve ekosistem üzerindeki nanomalzemelerin fizikokimyasal özelliklerinin etkilerini incelemek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Nanopartiküllerin çevredeki davranış ve taşınımını anlama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
3 | Nanopartiküle maruz kalma süresinin toksik etkileri hakkında bilgi sahibi olma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
4 | Çevre nanoteknolojisinin gelişimi sağlamak için bilimsel altyapı oluşturma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | Temel bilgi analizi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nanoteknoloji ve çevreye giriş | |
2 | Nano malzemeler: tanım ve özellikleri | |
3 | Üretim süreçlerine genel bakış | |
4 | Nanopartikül analizleri (SEM, AFM, TEM, VSI vb.) | |
5 | Çevresel davranış ve taşınımları | |
6 | Çevre teknolojisinde nanoteknolojinin önemi | |
7 | Yeraltı suyu iyileştirmede nanomalzemeler | |
8 | Membran prosesler | |
9 | Su ve atıksu arıtımında adsorbant olarak nanomalzemeler | |
10 | Nanoteknoloji ve yenilenebilir enerji | |
11 | Nanomalzemelerin toksik etkileri | |
12 | Nanomalzemelerin ekotoksikolojik etkileri | |
13 | Nanomalzemelerin yaşam döngüsü | |
14 | Bilimsel araştırmalar ve nanomalzeme ile yapılması gereken gelecekteki yönetmelikler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Ram, M., Andreescu, E.S., Hanming, D., Nanotechnology for Environmental Decontamination, McGraw-Hill Professional, 2011 2.Eugene Cloete, T., de Kwaadsteniet, M., Botes, M., Manuel Lopez-Romero, J., Nanotechnology in Water Treatment Applications, Caister Academic Press, 2010. 3.Seller, K., Mackay, C., Bergeson, L.L., Clough, S.R., Hoyt, M., Chen, J., Henry, K., Hamblen, J., Nanotechnology and the Environment, CRC Press, 2008. 4. Wiesner, M.R., Bottero, J., Environmental Nanotechnology, McGraw Hill, 2007. 5. Thedore, L., Kunz, R.G., Nanotechnology: environmental implications and solutions, John Wiley & Sons Inc. 2005. 6. Goldman, L., Coussens, C., Implications of nanotechnology for environmental health research, The National Academic Press, Washington D.C., 2005 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |