Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mühendislik Malzemelerinin İşlenmesi | IMM 557 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEDAT İRİÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr. NECAT ALTINKÖK
|
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, talaşlı imalatın önemi ve işlenebilirlik, iş parçası malzemesi özelliklerinin işlenebilirliğe etkisi, işlenebilirliği etkileyen faktörler ve talaşlı imalatta kullanılan kesici takımlar hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak |
Dersin İçeriği | Talaşlı imalat ve işlenebilirlik. Talaş oluşumu ve talaş oluşum mekaniği. Kesici takım-talaş arayüzeyi ve klasik sürtünme teorisi. Talaşlı imalat işleminde oluşan talaşlar ve yığıntı talaş. Kesme kuvvetleri ve ölçülmesi. Talaşlı imalat işleminde ısı ve sıcaklık. Talaşlı imalat işleminde yüzey bütünlüğü. Talaşlı imalat işleminde kullanılan kesici takımlar. Kesici takımların aşınması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Talaşlı imalatın temel prensiplerinin kavrar | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
2 | Malzeme özellikleri ve işlenebilirlik konusunda bilgi sahibi olur | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
3 | Kesici takım-talaş arayüzeyi ve klasik sürtünme teorisi | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
4 | Kesme kuvvetleri ve ölçülmesini öğrenir | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
5 | Talaşlı imalat işleminde kullanılan kesici takımları öğrenir | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
6 | Kesici takımların aşınmasını öğrenir | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Talaşlı imalat ve işlenebilirlik | Ders notları |
2 | Talaş oluşumu ve talaş oluşum mekaniği | Ders notları |
3 | Talaş oluşumu ve talaş oluşum mekaniği | |
4 | Kesici takım-talaş arayüzeyi ve klasik sürtünme teorisi | Ders notları |
5 | Kesici takım-talaş arayüzeyi ve klasik sürtünme teorisi | Ders notları |
6 | Talaşlı imalat işleminde oluşan talaşlar ve yığıntı talaş | Ders notları |
7 | Kesme kuvvetleri ve ölçülmesi | Ders notları |
8 | Kesme kuvvetleri ve ölçülmesi | |
9 | Talaşlı imalat işleminde ısı ve sıcaklık | |
10 | Talaşlı imalat işleminde ısı ve sıcaklık | Ders notları |
11 | Talaşlı imalat işleminde yüzey bütünlüğü | Ders notları |
12 | Talaşlı imalat işleminde yüzey bütünlüğü | Ders notları |
13 | Talaşlı imalat işleminde kullanılan kesici takımlar | Ders notları |
14 | Kesici takımların aşınması | Ders notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Machining-Problems and Solutions-MB.pdf Talaşlı İmalat Ders Notları (sunum).pdf İŞLENEBİLİRLİK. VE AŞINMA.pdf |
Ders Kaynakları | 1) Shaw, M.C., Metal cutting principles, Oxford University Press, Oxford, (1989) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İmalat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | İmalat Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
3 | İmalat Mühendisliğinde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | X | |||||
8 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
11 | İmalat mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
12 | İmalat Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |