Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Seramiklerin Birleştirilmesi IMM 525 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ŞENOL YILMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı Seramikler yapısal ve elektrik malzemeleri olarak kullanımı artmaktadır. Seramikleri şekillendirmek oldukça pahalı olduğundan basit geometrik şekiller birleştirilerek karmaşık şekilli parçalar üretilebilmektedir. Seramiklerle metalleri aynı bütün içinde kullanmak içinde seramik birleştirme teknolojisine ihtiyaç vardır. Seramik malzemelerin gerek tasarım gerek tamir amaçlı birleştirilmeleri de son zamanlarda Yüksek lisans ve Doktora Adaylarının ilgisini çekmektedir. Bu nedenle teze başlamadan önce bu içerikte bir dersin okutulmasında fayda vardır.
Dersin İçeriği Giriş, Seramiklerin birleştirilmesi, seramiklerin metallerle birleştirilmesi, silisyum nitrur seramiklerin kendileri ile birleştirilmesi, birleştirme tür ve teknikleri, aktif metal sert lehimlemesi, metal ve seramikler arasında ötektik ergime reaksiyonu, Basınç altında kati hal reaksiyonları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İleri teknoloji Seramik malzemelerin ve kullanım alanlarınım sınıflandırılması Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
2 Seramiklerin şekillendirilme tekniklerin kategorize edilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
3 Seramik birleştirme teknolojilerinin karşılaştırılması Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Sınav , Proje / Tasarım,
4 Seramiklerin seramiklerle birleştirilmeleri ilkelerinin belirlemek Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
5 Seramiklerin metallerle birleştirilmeleri ilkelerinin belirlemek Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
6 Seramiklerin için lehimleme tekniklerinin sınıflandırılması Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Proje / Tasarım,
7 Seramiklerin difüzyon birleştirilmesi tekniklerinin sınıflandırılması Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
8 Birleştirme terlerine uygulanan mekanik testler yapar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş [2] Sayfa 10-45
2 Yapısal seramiklerin kullanım alanları [2] Sayfa
3 Yapısal seramiklerin kullanım alanları [2] Sayfa
4 Seramik birleştirme teknolojisi [1] Sayfa
5 Arayüzey oluşumu, Islatma mekanizması [1] Sayfa 15-19
6 Seramik birleştirme teknikleri [1] Sayfa
7 Seramik seramik-seramik metal birleştirme [1] Sayfa 173-192
8 Kaynak [1] Sayfa
9 Yapıştırma [1] Sayfa
10 Mekanik birleştirme [1] Sayfa
11 Lehimleme [1] Sayfa
12 Aktif metal Lehimleme [1] Sayfa 73-92
13 Birleştirilen kısımların mekanik özelliklerinin incelenmesi [1] Sayfa 128-145
14 Birleştirilen kısımların mikro yapıları incelenmesi [1] Sayfa
Kaynaklar
Ders Notu [1] Joining of ceramics (M.G Nicholas ) 1990
[2] Advanced Ceramics M.Mitomo 1988
Ders Kaynakları [3] Silicon nitride and Silicon Carbide fabrication using coated powders. Zafer Tatli 2002
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İmalat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi
2 İmalat Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi
3 İmalat Mühendisliğinde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi
5 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi
6 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi
7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.
8 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
10 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
11 İmalat mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek
12 İmalat Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6