Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kompozit Malzemelerin Konstrüksiyonu | IMM 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKIN AKINCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kompozitlerin konstrüksiyon ve tamirini kavrama becerisini kazandırmak; mekanik, termal ve yapıştırmalı tamir yöntemlerini belirlemek, tamir bölgesinin tahribatsız muayenesini açıklamak. |
Dersin İçeriği | Kompozitlerin konstrüksiyon ve tamiri; mekanik, termal ve yapıştırmalı tamir yöntemleri, tamir bölgesinin tahribatsız muayenesi uygulamalarının tanıtılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kompozit malzemenin tanımını yapabilme, genel özelliklerini ve kullanım alanlarını düzenleyebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
2 | Kompozit dizayn şekilleri ve tamir tekniklerini ilgili standartlara göre organize edebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
3 | Cıvata ve perçin ile tamiri ilgili standartlara göre planlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
4 | Termal ve yapıştırma ile tamiri ilgili standartlara göre değerlendirebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
5 | Tamir elemanlarını işlevlerine göre hazırlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
6 | Tamir öncesi yüzey ön işlemlerini ilgili standartlara göre planlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Kompozit malzeme (KM) tanımı ve genel özellikleri. | |
3 | KMlerin kullanım alanları ve karşılaşılan problemler. | |
4 | KMlerin konstrüksiyon esasları, dizayn şekilleri, KM tamir teknikleri. | |
5 | Mekanik birleştirme yöntemiyle tamir (cıvata, perçin). | |
6 | Termal birleştirme yöntemiyle tamir | |
7 | Yapıştırmalı birleştirme yöntemi ile tamir | |
8 | Tamir elemanları (yama, yapıştırıcı, cıvata, perçin v.s.) | |
9 | ARASINAV | |
10 | Tamir yapılacak hasarlı bölge tesbiti | |
11 | Yüzey ön işlemleri | |
12 | Tamir için bağlantı tasarımları | |
13 | Tamir edilen bölgelerin muayenesi | |
14 | Tamirli bölgenin gerilme analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Uğur Soy, Kompozit Malzemeler, Ders Notu, Sakarya Üniversitesi, Teknoloji Fakültesi B-Blok Fotokopi Odası, www.ugursoy.com, Sakarya, 2013. |
Ders Kaynakları | [1] M. M. Schwartz; Composite Materials Handbook, McGraw-Hill Inc., London, 1992. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İmalat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | İmalat Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
3 | İmalat Mühendisliğinde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | ||||||
8 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | İmalat mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
12 | İmalat Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |